PDA

Zobacz pełną wersję : Kompletowanie wyposażenia mojego studia - moje pytania

almadril
08-04-2013, 02:41
Drodzy Nikoniarze!

To mój pierwszy post dlatego pozwolę się przedstawić. Na forum jestem nowicjueszem i początkującym fotografem hobbistą o zapędach na fotografa - wolnego strzelca.
Nazywam się Bartek, fotografią interesowałem się od zawsze.Przez ostatnie 4 lata cykałem cyfówką Samsungiem. Obecnie mieszkam na stałę w Dublinie gdzie też skończyłem ostatnio kurs fotograficzny.

Wkręciłem się mocno w lampy błyskowe, fotografię studyjną i portretową. Na razie dorobiłem się SB-700, a teraz kupuje SB-900. Na dniach zakupiłem blendę i chcę kupić sobie podstawowy zestaw nasadek na lampy: soft box, beauty dish, odbłyśnik, snoot. Zacząłem od prostego statywu Vivitara (blastikowy prosty, dostałem od kumpla na urodziny)
Ostatnio dorobiłem się statywu Manfrotto XB pro B z głowicą joystickiem.
Mam też dwa odbiorniki Pixel Soldier i nadajnik bez TTL.

Myślę o dojeżdżaniu do ludzi i robieniu sesji w domach, w przyszłości stworzeniu swojego małego studia.

Mam podstawowych 6 pytań:

1. Czy ten osprzęt starczy mi do robienia profesjonlnyuch sesji?
2. Które nasadki waszym zdaniem się sprawdzają najlepiej i w jakich sytuacjach - interesują mnie opinie i sugestie osób, które z tego korzystają.
3. Czy parasolki też należy/trzeba mieć? Czy można się bez nich obejść?
4. Co z dużymi ekranami odbijającymi? Czy są konieczne
5. Czy uważacie, że na początku muszę mieć koniecznie odbiorniki z TTL. czy da radę bez nich?
6. Nie mam jeszcze stałki 50mm, posiadam manualną stałę 50mm, obiektywy mam takie 18-55 Nikkor F3.5, Nikkor 18-200mm F3.5 i Nikkor 55-300mm F.4. Czy mogę dużo zdziałać z 18-55mm czy uważacie, że trzeba szybko zainwestować w stałkę 50mm F. 2.8?

Dodam, że na razie robiłem tylko sesję na kursie z dwoma lampami i PIERWSZĄ SAMODZIELNĄ SESJĘ mojej mamie ze stałką 50mm i jedną lampą. Nie byłem jednak do końca zadowolony.