PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór obiektywu do portretów do D90

esia
05-04-2013, 08:51
Witajcie, wiem że temat wałkowany był X razy - przeczytałam sporo wątków, jednak wciąż jestem w kropce.
Jestem amatorką, posiadam Nikona d90 ze szkłem 18-105. Robię zdjęcia głównie swoim dzieciom (2l) - w mieszkaniu, na działce, w parku itd, sporadycznie w czasie wycieczek wakacyjnych oraz fotki na bloga (głównie martwa natura fotografowana w mieszkaniu). Zależy mi więc na obiektywie do portretów i dość jasnym do robienia zdjęć przedmiotów martwych. Polecono mi obiektyw 50 mm f/1,4 G lub 1,8 G. Ze względu na cenę skłaniam się ku 1,8 choć jestem skłonna wstrzymać się z zakupem i dozbierać do 1,4 jeśli naprawdę warto. Przeglądając opinie na forach znalazłam też sporo pozytywów o obiektywach 35mm i 85mm. Czy moglibyście pomóc mi w wyborze obiektywu, który najlepiej będzie współgrał z moim D90 i spełni moje oczekiwania?

button
05-04-2013, 08:56
Moim zdaniem idealne połączenie to 35 1.8 + 85 1.8
35 przydaje się w domu, gdzie dłuższa ogniskowa może stwarzać problemu
Za to 85 będzie idealna w plener
Ja osobiście pomimo kilku prób nie mogę się przekonać do używania 50 na DX

Jackylhyde
05-04-2013, 09:00
Jak ma być uniwersalny to 35. Ta nikkorowska jest genialna. Świetne szkło i małe rozmiary. Łapie w miarę sensowne kadry (szerokosc), całe lub czesciowe postacie (dzieciaki przy zabawie) a na upartego i "popiersiówkę" zrobisz. Jego mobilnosć i wszechstronność jest nie do przecenienia. Zabrałem go jako JEDYNY obiektyw do Rzymu i Londynu i mam masę bardzo fajnych zdjeć. Ulicznych, architektury i ludziolków :) Człowiek się zako****e i wyprzedaje zoomy.

50. Łatwiej portretówkę zrobisz ale wydarzenia chwyta się trudniej.

85 to już klasyczna ładna portretówka, dalsze plany, no ale przy jakichś "martwych rzeczach" (bo nie bardzo wiem o czym piszesz-kwiatki, obrazy czy budynki :p) to łapanie większej głębi ostrości (zwiększenie przysłony) to juz statywowa praca będzie niezbedna.

Andrzej1974