PDA

Zobacz pełną wersję : prosba o pomoc... nocny portret

hanibal
02-04-2013, 00:28
Witam

czy moglby mi ktos doradzic jak ustawic lampy podczas robienia zdjec w nocy ?

bede robil modelke na oswietlonej ulicy
2x bowens 500r dwa sofboxy
batery pack
sb900

jakie sa techniki do takiej fotografii ??

militarius
02-04-2013, 00:40
hmm, nie znam się za bardzo, ale jakby pomyśleć to najlepiej wydłużyć czas, żeby złapać więcej zastanego (statyw lub podbić iso) i oświetlić głównym + skontrować. Zależy co planujesz osiągnąć...

JaroPienza
02-04-2013, 01:55
Hani prima aprilis już się skończył ;)

hanibal
02-04-2013, 02:21
Ale ja nie żartuje ;))

Chce zrobić polpostac i pełna postać cos jakby fashion tylko w nocy
Chodzi mi o ustawienie lamp oraz czasu/przeslony. Zależy mi na czymś innym

!AGresT
02-04-2013, 08:10
Ale to brzmi jak żart.

Jakiej odpowiedzi oczekujesz? Ustaw lampę z lewej pod kątem, ustaw 1/30 f2.8 ISO 400 i naciśnij spust?
Zestawem, który podajesz, można wykonać setkę różnych ustawień i przy każdym z nich naświetlić na pińcet sposobów.

fumio
02-04-2013, 10:09
http://foto.jasiu.pl/01.html

pozdr.

militarius
02-04-2013, 10:23
przykładowo - daj iso 400-1600 <dla FX to żaden problem>, czas dopasuj do sytuacji (jak za długi to ze statywu albo podbić iso), przysłona 1.4 albo 2.8 (zależy czy stałka czy zoom).
lampy ustaw z przodu po lewej albo prawej i z drugiej strony skontruj.
dla otwartej przysłony Bowensy mogą być za mocne, na pewno skręciłbym je na minimum mocy od razu.
poza tym przygotuj sobie filtry żelowe do wyrównania temperatury barwowej z zastanym, jeśli bierzesz to pod uwagę.
tak jak koledzy wyżej napisali - może być setki sposobów ustawienia światła i parametrów.

hanibal
02-04-2013, 16:13
no i o to mi chodziło mniejwiecej

zelowych filtrow nie mam niestety

dziekuje za odpowiedz

adrian9627
02-04-2013, 17:47
Dziwne że ludzie z takim sprzętem w stopce jeszcze się pytają jak robić zdjęcia...

hanibal
02-04-2013, 19:06