Zobacz pełną wersję : Pytanie O Zdjęcia Sportowe
speedway
30-03-2007, 22:11
Witam,dopiero się uczę i mam ogromną prośbę,posiadam D50,nikkor-55-200,SB-600
chcę fotografować sport a najbardziej żużel,bardzo proszę o kilka wskazówek jakie ( mniej-więcej,abym miał pojęcie)
ustawienia stosować?? przysłona,czas,i na jakich najlepiej ustawieniach,P,S czy A,bo w manualu jestem jeszcze zielony.Na początek chodziło by mi o ruch zamrożony bo to chyba najprościej ,na panoramowanie jeszcze jest chyba za wcześnie,dziś troszeczkę popstrykałem na treningu i wyszła kaszana,choć miejsce miałem fatalne( za duża odległośc ok.20-25 metrów) robiłem wszystkie na czasie 1/500 a przysłona automat,i kiszka.
Proszę o kilka praktycznych rad.
hej.
do zuzla bedzie Ci potrzebny obiektyw jasny i szybko ostrzacy. nie wiem jak z szybkoscia AF twojego zestawu bo nie mialem nigdy tego obiektywu w reku, ale spokojnie sie wyrabial AF w osbiektywie Sigma 100-300/4 HSM o 70-200 VR nie wspominajac. Lampa oczywiscie bedzie ci zbedna bo na zuzlu jest zazwyczaj wystarczajaco duzo swiatla a poza tym odleglosci z ktorych sie fotografuje dosc znaczne.
speedway
31-03-2007, 10:49
ten co mam to 1:4-5.6G ostrzy dosyć szybko,a przy ustawionym czasie 1/500 na "S" daje mi przysłone f/9.
A na jakim lepiej robić na "S" czy na"A"
70-300G jest bardzo wolny.... ;p
Nie wiem czy w d50, ale pewnie jest. Przy żużlu, bo motory się zbliżają lub oddalają ustaw sobie w menu coś się nazywa AutoFocus na AF-C. Wtedy jak obiekt się zbliża, zmieniają się ustawienia ostrości. Bez odciskania i ponownego wciskania spustu.
Jak będziesz z boku przejeżdżającego motorka, spróbuj np na trybie S, ustawić czas powiedzmy 30 do 80 – tu pokombinuj, okrążeń jest chyba wystarczająco sporo. Staraj się, podczas robienia foty prowadzić aparat razem z motorem. Tło ma wyjść rozmazane, a motor ostry. To na bank ci się spodoba. Jak zrobisz, powiedz jak ci poszło.