PDA

Zobacz pełną wersję : NIKON 8800 - ustawianie ostrości



janbot
08-07-2005, 09:47
Witam !
Jestem początkującym użytkownikiem Nikona 8800. Moim zdaniem REWELKA ! Obecnie jestem w fazie testów. Interesuje mnie zagadnienie ustawiania ostrości na maksymalnym ZOOM-ie (także cyfrowym), przy zdjęciach obiektów oddalonych o kilka kilometrów. Mam na myśli zdjęcia pływających statków, latających samolotów itp.
Nadmieniam, że z kilkudziesięciu, może nawet kilkuset metrów bez problemów.
Oczekuję cennych porad.

A tak nawiasem, to po kilku dniach testów tego aparatu nie wiem skąd czasami takie negatywne opinie. Prawdą jest, że ten aparat sam zdjęć nie robi a zdątko można zrobić w każdej sytuacji rewelacyjne tylko trzeba potrafić je zrobić poprawnie.
Janusz

Pinki
10-07-2005, 13:25
Tez dopiero moje poczatki z 8800.
Przy takich duzych zblizeniach to mysle ze najlepsze manualne ustawianie ostrosci i statyw
mimo VR, bo bedzie precyzyjniej.
Cyfrowego nie uzywam - w programie graficznym to samo lub lepiej.
Pomiar swiatla to juz w zaleznosci od obiektu.
Z mocno ruchomymi to juz chyba inna bajka i moze ktos od sportu podrzuci pare trikow.
Ja z dzieckiem na hustawce robie tak: za pierwszym "bujnieciem" lapie ustawienia za drugim robie zdjecie.
Mysle ze po prostu trzeba probowac, probowac i jeszcze raz probowac :D


Zycze powodzenia

c2h5oh
10-07-2005, 13:42
Samo ustawienie ostrosci nie problem - przy takiej odleglosci i tak juz bedzie ustawiona na nieskonczonosc. Jednak przy takiej ogniskowej przyda sie statyw. I to statyw mozliwie ciezki i stabilny (tak z 5kg na poczatek starczy, zwlaszcza jak podwiesisz reklamowke kamieni / puszek z piwem dodatkowo)

janbot
11-07-2005, 00:03
Witam ponownie !
Oczywiście, że statyw !
Cyfrowego ZOOm-u używam tylko do zlokalizowania obiektu !
Na morzu taki statek to tylko kropeczka więc ZOOM cyfrowy zapewniam się przydaje.