PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie dotyczące Nikona D5100

cineek26
12-03-2013, 19:46
Cześć, jestem amatorem lustrzanek i mam pytania dotyczące modelu Nikon D5100, który mam zamiar zakupić.

Mam mały problem, mianowicie widziałem, że modele różnią się miedzy SLR, a DSLR, niezbyt wiem czy D5100 ma podział na te dwa ale tyle wyczytałem na internecie.
Jako amator niezbyt wiem czym się różni SLR od DSLR, tyle co przeczytałem i zrozumiałem to brak wymiennego obiektywu w SLR i opcja wymieniania go w DSLR.

Tak więc pytania są następujące:
1. Czy D5100 dzieli się na SLR i DSLR?
2. Jeśli tak to czym one się różnią oprócz wymiany obiektywów?
3. W sklepach internetowych nie wszędzie raczą napisać czy jest to DSLR bądź SLR, więc jeśli kupuje samo body to mam być pewien, że to DSLR, a z obiektywem to SLR? czy to niema znaczenia? (tz. że obiektyw można normalnie odłączyć nawet od SLR?)

MstrG
12-03-2013, 19:57
SLR to jest skrót od Single Lens Reflex
najprościej tłumacząc oznacza on aparat typu lustrzanka, lustrzanka jednoobiektywowa.

D przed SLR oznacza Digital, czyli cyfrowy

Więc skrót DSLR to nic innego jak lustrzanka cyfrowa, którą niewątpliwie jest D5200

Saimon
12-03-2013, 20:04
SLR to jest skrót od Single Lens Reflex
najprościej tłumacząc oznacza on aparat typu lustrzanka, lustrzanka jednoobiektywowa.

D przed SLR oznacza Digital, czyli cyfrowy

Więc skrót DSLR to nic innego jak lustrzanka cyfrowa, którą niewątpliwie jest D5200

I D5100 też.

MstrG
12-03-2013, 20:06
I D5100 też.

Oczywiście :) miało być w ostatnim zdaniu D5100.

cineek26
12-03-2013, 20:09
Czyli niema szans aby trafiła mi się D5100 SLR? :confused: dzięki wielkie za szybką odpowiedź : )

irek6311
12-03-2013, 20:10
Tu masz odpowiedż Cyfrowy aparat fotograficzny (http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfrowy_aparat_fotograficzny) ,

MstrG
12-03-2013, 20:11
Tu masz odpowiedż Cyfrowy aparat fotograficzny (http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfrowy_aparat_fotograficzny) ,

A dokładniej: