Zobacz pełną wersję : Przygotowanie zdjęcia do wydruku - fotojoker
d40nikon
28-02-2013, 14:01
Proszę o pomoc w przygotowaniu zdjęcia do wydruku. Chodzi o wydruk na papierze błysk 15x20.
Czytałem o profilach ICC lecz niestety nie posiadam profilu FJ.
W jakiej przestrzeni barwnej zabrać się za obróbkę? sRGB czy CMYK? Słyszałem, że FJ ma tendencję do ciemniejszych wydruków.. DPI zapewne najlepiej będzie 300 ;)
Jestem zielony gdyż nigdy nie zajmowałem się wydrukami. Googlowałem ale niestety nie rozjaśniło mi to obrazu sytuacji.
Z góry dziękuję za pomoc :)
jesli nie ogarniasz - oddaj niedotykane jpg. bedzie dobrze.
sRGB i... modlitwa. CMYK jest wykluczony.
Ew. polecam wizytę u naszego forumowego kolegi w jbrLAB ;)
d40nikon
28-02-2013, 14:31
Tak się składa, że zdjęcie będzie wykonywane jutro, a godzinę później ma iść do druku. Więc wizyta u wyżej wymienionego kolegi niestety odpada ;)
Niedotykany jpg wydaje mi się słabym pomysłem ... Będę wdzięczny jeśli ktoś się podejmie wytłumaczenia mi łopatologicznie jak się za to wziąć.
Od wywołania RAWA, poprzez obróbkę w sRGB tudzież RGB ( nie wiem jak będzie lepiej ) i ostatecznie zakotwiczenie w jakim profilu?
zrób w sRGB. profili nie tykaj. to tylko fotojoker :)
wyostrz przed drukiem - nawet ciut mocniej niz to zwykle robisz do publikacji zdjec na monitorze. Modlitwa tez nie zaszkodzi :)
RobertMiernik
28-02-2013, 14:39
Jeśli drukujesz w fotojockerze to uwierz mi zwykłe jpg wcale nie są słabym pomysłem...
Jeśli chcesz szczegółów to zadbaj tylko o proporcje zdjęć, żeby Ci białe pasy nie powychodziły na odbitkach, reszta w tym przypadku raczej mało istotna jest.
Maszyna pod amatorkę stosuje autokorektę sprzężoną ze sztywną konwersją sRGB do fabrycznego profilu minilabu, do tego przy masówie nie jest dostatecznie często linearyzowana, co może powodować dodatkowe odchyłki kolorystyczne.