Zobacz pełną wersję : Nikon D3100 - proszę o poradę
Witam
Proszę o poradę.
Właśnie straciłem mojego Nikona D80, którego to używałem podczas moich wypraw egzotycznych i do tej roli świetnie się sprawdzał. Teraz muszę kupić nowy aparat. Z zasady aparat ma być do wszystkiego ale w obecnej chwili najbardziej potrzebuję go do uwieczniania mojej świeżo narodzonej córeczki. Myślałem o Nikonie D3100. Obiektyw został mi stary AF-S Nikkor 18-200mm 3,5-5,6 G ED. Główny powód to cena. Można go dostać za 1150PLN. Taką cenę chcieli za naprawę mojego starego aparatu.
Fotografią zajmowałem się amatorsko robiąc zdjęcia na moich wyprawach.Przyuczał mnie kolega który zajmuje się fotografią hobbystycznie i później sam dochodziłem do pewnych rzeczy na zasadzie prób i błędów więc jestem ogólnie amatorem. Niestety na sprzęcie kompletnie się nie znam a że zakup aparatu to dość poważny koszt nie chciałbym robić tego bez opinii kompetentnych fotografów.
Powiedzcie proszę czy wybór Nikona D3100 to dobry wybór.
Z góry dziękuję
Jeśli cena jest barierą, a aparat ma być nowy to wyboru nie masz, taniej tylko d3000, ale nie warto go już kupować,
Jeśli możesz dołożyć do D5100 to może ten model weź pod uwagę.
A tak na koniec, przesiadka z D80 na D3100, d5100 może być bolesna.
Co masz na myśli mówiąc że ta przesiadka może być bolesna??
Ergonomia, drugi wyświetlacz, lepszy wizjer i jeszcze parę innych rzeczy.
A może warto zastanowić się nad czymś takim ?
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=224199
Przemek80
19-02-2013, 23:21
Kolega zgera chyba się ze mną zgodzi,że dobrym wyborem byłby d90,ale tylko używany.
Już mnie ktoś wyprzedził :)
Dzięki za rekomendacje. Widzę że D90 byłoby najlepszym wyborem. Niestety cena nowego wzrasta dwukrotnie ponad mój budżet a po akcjach z naprawą mojej D80'ki używany nie wchodzi w grę. Naprawa aparatu u nas w kraju to tylko w Warszawie w serwisie a koszt naprawy to wartość aparatu więc w aparat bez gwarancji raczej nie wejdę.