PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie zmiany sprzetu na mnie czekaja po przejsciu z D700 na D800?

Irma
17-02-2013, 14:10
Witam
Pol roku temu przeszedlem z C do stajni N i jestem bardzo zadowolony. Fotografuje ptaki.
Na wstepie nadmienie, ze jestem kompletnym laikiem odnosnie wiadomosci o oprogramowaniu i dlatego zwracam sie do Was drodzy koledzy o porade. Nic nie pomoglo czytanie tasiemca o dyskach SSD, tylko jeszcze wiekszy metlik mam w glowie.
Chcialbym w przyszlosci przejsc na D800 i zdaje sobie sprawe z czekajacych mnie zmianach, ale jakich to nie mam zielonego pojecia.

Chcialbym pracowac na programie CNX 2 lub ewentualnie na View NX-2.
W D800 ustawilbym takie ustawienia NEF-a: 12 bit skompresowany stratnie i przede wszystkim na cropie 1.2X a sporadycznie na cropie 1.5X.

Moj aktualny sprzet to:
Laptop Acer
Intel Core i3-2350M
Memory 4GB DDR3
Graphics NVIDA GiForce 610M 1 GB VRAM
Storage 320GB HDD
Windows 7 64 bit
Mam tez zewnetrzny dysk Lacie Hard Disk USB 2.0 500GB HDD.
W przypadku D700 i plikow o wadze 10 -11 MB pracowalo mi sie na CNX -2 wersja 2.30 bardzo komfortowo.

No wlasnie, co dalej?
Zalezy mi na szybkiej obrobce NEF-ow, na szybkosci zrzutu juz mniej.
Bardzo prosze o porade, bo nie mam zielonego pojecia co musze za niedlugo zmienic-dokupic.
Bardzo licze na Wasza wyrozumialosc oraz pomocna reke.
Pozdrawiam

Kurtz
17-02-2013, 14:36
Jak wyglada Twoja obrobka NEFow?
Czy mowiac ze pracowalo Ci sie bardzo komfortowo, miales porownanie do sprzetu szybszego niz mobilne i3 i 4GB RAM?

Generalnie rzecz biorac Pliki beda wieksze ok 2.5 krotnie. Mniej wiecej podobnoe wydluzy sie czas eksportu zdjecia ( NEF -> JPG, bez warstw etc ). Jak wieksze pliki wplyna na komfort pracy? Bardzo mozliwe, ze nie liniowo, ale mowienie bez przykladow to raczej zgadywanie. Rowniez na roznym sprzecie bedzie sie to roznie skalowac ( vide, inne ilosci RAM ).