PDA

Zobacz pełną wersję : Zebrało sie trochę pytań

Andi74
13-02-2013, 17:03
witam

jako ze od niedawna jestem amatorem fotografowania nazbieralo sie troche roznych pytan

dodam ze jesli chodzi o literature to co dzien mam ebooki do czytania o fotografii

moje pytanka:

1. czy uzywa sie oslony np tulipanka do zdjec w domu (zdjecia synka )na stalce (mam 35mm dx)
2. jaka oslonka jest lepsza tulipanek czy pelna
3. czy do zdjec z lampa na malej imprezie (50- tka w lokalu ) tez ma byc oslonka
4. czy jasnosc objektywu (N18-105) a jasnosc stalki (n35dx) w plenerze w parku przy ladnej pogodzie odgrywa role
w jasnosci zdjec i jakosci na odbitkach 10x15
5. objektyw urlopowy a jakos zdjec
lepiej zabrac 18-105 czy wystarczy stalka 35mm a moze na urlop kupic 50mm dx
chodzi mi o zdjecia u nas nad naszym morzem lub sloneczna hiszpanie
6. jak wyglada uzywanie "paska reporterskiego" zamiast dyndania aparatu na szyji

aparat D5000

elarco
13-02-2013, 17:49
Pytania trochę banalne, i takie na które łatwo można sobie samemu odpowiedzieć ale spoko ;)
Ad 1. Zawsze warto używać osłony, chroni bardziej soczewkę, dziecko Ci palcem po szkle nie maźnie, mniejsze prawdopodobieństwo ze stukniesz przednią soczewką o cokolwiek itd. Przy dużych obiektywach z duża osłoną, np 24-70, 17-55 również łatwiej złapać obiektyw i pewniej w łapie leży. Przy małych stałkach przy załozonej osłonie nie musisz dekielka zakładać wkładając do torby czy futerału bo przednia soczewka się schowa w osłonę i jest chroniona. Ja zawsze mam osłony założone, ale to zależy jak kto lubi. Możesz nie musisz, wg mnie warto zawsze ;)
Ad.2 Zależy od obiektywu i jego kąta widzenia, używasz takiej jaka jest do danego modelu szkła i tyle.
Ad.3 Z lampa wbudowana możesz mieć cień na zdjęciu, zależy od obiektywu ( 18-105 z założona osłona na szerokim kącie na pewno rzuci cień gdy błyśniesz z wbudowanej) z lampa zewnętrzną nie ma takiego problemu możesz zakładać osłony zawsze i wszędzie- patrz pk 1.