Zobacz pełną wersję : Jaka najtańsza lampa z odchylaną głowicą do F80?
Witam!
Od razu powiem, że jestem zielony w temacie lamp do Nikona, zatem byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś mógł mi przybliżyć temat. Poszukuję lampy błyskowej do Nikona F80. Chcę, żeby lampa miała co najmniej odchylaną głowicę w płaszczyźnie pionowej i żeby w razie czego można było ją podpiąć za pomocą kabelka łączącego stopkę aparatu i lampę.
Chciałbym dać za taką lampę max. do 300-350 zł. Znalazło by się w takiej cenie coś ciekawego?
Generalnie lampy tej chciałbym używać do portretów w niedużym domowym studio + ewentualne imprezy okolicznościowe.
Na koniec jeszcze takie raczej z naiwnych pytań: w tej cenie raczej nie dostanę dobrej lampy, którą w przyszłości mógłbym ewentualnie podpiąć do lustrzanki cyfrowej (D70, D80)?
Będę serdecznie wdzięczny za pomoc! :) Pozdrawiam!
Valdek_Tychy
27-03-2007, 12:36
W Foto Jokerze kupisz nową lampę SUNPAK PZ 40X która współpracuje z cyfrowymi korpusami nikona i z analogowymi kosztuje ok.350zł. nie wiem nie robiłem nią ale słyszałem,że jest ponoć niezła.Z używanych polecam Sunpak PZ 4000 lub PZ5000,myślę,że w tej cenie dostaniesz gdzieś SB28 ale te ostatnie nie są w pełni kompatybilne z Dxx
Za ok. 400 zł możesz na allegro polować na SB-28 ew. na SB-26 - świetne lampy nikona, głowica w 2 płaszczyznach, duża liczba przewodnia, ogólnie to polecam, bo sam mam SB-28 do mojego F80.
Jeżeli nie zależy ci na pomiarze matrycowym to SB-24 też wchodzi w grę.
Nie za tą kasę nie dostaniesz niczego dobrego, co gadałoby z cyfrą. Dlatego teraz polecam coś do analoga, a w przyszłości jak kupisz cyfrę, to sprzedaj SB-XX i kup SB-600 (lub jak cię będzie stać to SB-800) - jest kompatybilna wstecz, więc z F80 też się dogada.
PS: I odradzam wszelkie tanie wynalazki z allegro. Gra nie warta świeczki
slawson38
27-03-2007, 20:00
Za ok 150 kupisz używkę Sunpack PZ 4000 AF miałem ją przy F80 - POLECAM .