Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Aparat dla podróżnika d3100 - d90

Budaa
10-02-2013, 01:23
Witam, przejdźmy od razu do rzeczy.
Jestem podróżnikiem-fotografem amatorem i noszę się z zamiarem kupna aparatu. Do tej pory używałem eos'a 400d który bez mojej woli, jakiś czas temu zmienił właściciela.... Fotografuję głównie pejzaże i ludzi ale uwielbiam również skupiać się na szczegółach.
W moich poszukiwaniach trafiłem do punktu w którym potrzebuję pomocy bardziej zaawansowanych użytkowników. Otóż nie mogłem się zdecydować czy brać d3100 + lepszy obiektyw czy dołożyć trochę i wziąć d90 z gorszym szkłem. Decyzja może nie byłaby tak trudna gdybym nie trafił na d3200 który niesamowicie kusi mnie swoją matrycą, jej rozdzielczością oraz ogólną jakością zdjęć. d90 natomiast zachęca swoją solidnością oraz ergonomią a odstrasza niską rozdzielczością matrycy i faktem, że jest to już leciwa 5 letnia konstrukcja. Jak wygląda sprawa jakości zdjęć robionych przez te aparaty? Pucha ma mi służyć parę lat. Jedynie będę sukcesywnie dokupywał szkła. Pozdrawiam ;)

Alcatraz
10-02-2013, 01:47
Czyżbyś uległ modzie na wielomegapixelowe matryce? Będziesz robił bilboardy ze swoich zdjęć? Canonowi już te 18 Mpix matryce odbijają się czkawką np. w 7D. Wzrasta upakowanie pixeli co odbija się niestety na jakości obrazu. Nie bardzo rozumiem stwierdzenie "leciwa konstrukcja" (zresztą 3100 jest tylko dwa lata młodszy od D90) - pod względem funkcjonalności i ergonomii D90 bije na głowę D3100 i 3200. AF mają ten sam. No chyba, że priorytetem są dla Ciebie filmy, wtedy wszystkie nowsze body będą miały przewagę.

W tytule piszesz o 3100, dalej o 3200...

Budaa
10-02-2013, 02:05
Filmy to "miły dodatek". Bardziej chodzi o różnicę 3200 + dobry obiektyw a d90 + słaby obiektyw. Czy między tymi body jest różnica warta wydania 600/700zł więcej.

FullMaverick
10-02-2013, 02:17
Dobry obiektyw to zawsze różnica w zdjęciu (na plus oczywiście) - lepszy (droższy) aparat nie oznacza automatycznie lepszych zdjęć.