PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon d5100

Maania
08-02-2013, 18:33
Hej, to jest moja pierwsza lustrzanka NIKON D5100, dostałam ją w grudniu i mój problem polega na tym, że jak robie zdjęcie bez lampy, w mniej oświetlonym pomieszczeniu, to słychać tak jakby coś się zacinało. Co to może oznaczać?? jeszcze za bardzo nie znam się na tym, dlatego pytam. :)

Skowron
08-02-2013, 18:42
jak masz czas przyjdz jutro do Media Markt w Galerii dominikańskiej z aparatem to zobaczymy co to jest. Jak coś szukaj kolesia w czarnej koszulce z napisem Doradca foto(to ja). Jak nie znajdziemy przyczyny to opiszemu tu moze ktoś coś wymysli bo twój opis mówi troche mało;)

GonzoG
08-02-2013, 19:44
Hej, to jest moja pierwsza lustrzanka NIKON D5100, dostałam ją w grudniu i mój problem polega na tym, że jak robie zdjęcie bez lampy, w mniej oświetlonym pomieszczeniu, to słychać tak jakby coś się zacinało. Co to może oznaczać?? jeszcze za bardzo nie znam się na tym, dlatego pytam. :)

Nie dam sobie głowy obciąć, ale podejrzewam, że chodzi Ci o dłuższy czas otwarcia migawki - a nie o zacinanie się.
Aparat może robić zdjęci do 30 sekund - to się nazywa czas otwarcia migawki.

RAF7705
08-02-2013, 20:01
Też, to podejrzewam:-D
Dłuższy czas ekspozycji.

GonzoG
08-02-2013, 20:21
Maania zrób następujący test:
1) ustaw pokrętło ma M
2) ustaw czas migawki np. na 5" lub nawet 10"
3) przesłona obojętna
4) wyłącz ustawianie ostrości - przełącznik A/M na obiektywie, bo ostrość jest nam zbędna.
5) zrób zdjęci

Czy jest podobnie ?? Jeśli tak - polecam zacząć od dobrej lektury o podstawach fotografii.
Jak nie jest tak samo - opisz różnice.

A no i jeszcze jedna sprawa - w miarę możliwości nazywaj wątki zgodnie z tematem, a nie tylko "D5100"....

kazziz
08-02-2013, 21:14
myślę, że w sklepach ABFoto (wszak mają wielki szyld Nikon) w Mongolii... ee... Magnolii albo Pasażu Dominikańskim też Ci pomogą ;-)

zgera
08-02-2013, 21:39