Zobacz pełną wersję : Manualne stałki 50mm f1.8, 30mm f1.8 opłaca się?
Witam
Nigdy nie miałem okazji pracować z manualnymi stałkami jednak kusi mnie bardziej 50mm D niż G z racji pierścienia przysłony. Jednak czytałem wiele opinii na temat ostrzenia ręcznego czy pracy af-s. Próbując ogarnąć temat zrobiłem dziś kilka zdjęć moim kitem w trybie manualnym oraz pożyczoną 50tką D. Według mnie różnica zdjęć od tych z af nie jest zauważalna jednak jakie jest wasze zdanie? obiektyw jest potrzebny głównie do reportażu i portretu. Lepiej się sprawdzi 50 czy 30? jakie są minusy korzystania z manualnego poza dłuższym czasem ustawiania ostrości ? wiem może banalne pytania ale jestem zielony a opinie na temat korzystania z manualnego ustawiania ostrości są różne
Chcesz kupić szkła G żeby potem ostrzyć nimi ręcznie? Nie rozumiem problemu.
No cóż, dawno, dawno temu... były tylko szkła bez AF i dało się :) Żeby było łatwiej stosowano np różne matówki ułatwiające manualne ostrzenie. Obecnie w czasach pośpiechu i niestety też bylejakości, wielu nie widzi szansy we współpracy ze szkłem bez AF. Moim zdaniem warto posiadać szkła manualne pod warunkiem że są to jakieś wybitne wyroby rekompensujące brak AF. Próby kupowania manuali z powodu ich "przystępnej" ceny kończą się przeważnie rozczarowaniem.
Zależy, czy się ma czas na zabawę, czy nie. Mam więcej manuali, niż szkieł AF. Osobiście uważam, że mój 50/2 Ai jest znacznie lepszy od 50/1.8D, którego miałam i sprzedałam. Ostatnio fociłam sobie nim koncert w klubie i ani jedno foto nie było do wyrzucenia z powodu ostrości. W tym samym miejscu AF w 50/1.8 głupiał dość konkretnie z moim D90. Druga perełka to 24/2.8 Ai.
A ja powiem, ze lepiej mieć manual niz nic...
:)
zdyboo źle mnie zrozumiałeś (albo nie napisałem wystarczająco jasno ), chodziło o to czy opłaca się kupywać manualne szkła