PDA

Zobacz pełną wersję : 55-300 nikkor+vivitar 2x

aguamak
05-02-2013, 16:11
koledzy czy używa ktoś takiego zestawu - nikkor 55-300VR+konwerter 2x, jeśli tak to jak się sprawuje? drugie pytanko może lekko głupawe, ale jestem amatorem...czy taki stary konwerter z mocowaniem do nikona, ale nie przenoszący żadnej elektroniki w ogóle będzie współgrał z moim obiektywem i w jaki sposób wtedy będzie ustawiać się przysłonę na obiektywie? bo że AF nie zadziała to zdaję sobie sprawę i liczę z tym że ręcznie będzie się ustawiać
...a może to całkowita głupota kupować jakikolwiek konwerter do tego obiektywu, generalnie fotografuję ptaki i nie mam $ na super teleobiektywy

TOP67
05-02-2013, 16:21
Każdy telekonwerter z mocowaniem F ma chyba popychacz przysłony. Może nie mieć styków, albo ma ich tylko 4. Może nie mieć śrubokręta. AF przy przysłonie 11 i tak nie zadziała. Zielona kropka raczej też nie. Matówka będzie ciemna jak...

GonzoG
05-02-2013, 16:26
Jak nie ma styków, to nie ustawisz przesłony.
Jeśli nie masz aparatu w pełni współpracującego z obiektywami bez cpu, to nie będzie ani pomiaru światła, ani pracy w żadnym innym trybie jam M.

aguamak
05-02-2013, 16:27
dzięki, z tym popychaczem przysłony...właśnie o to mi chodziło, a nie miałem pojęcia, że tak to się odbywa...myślałem że elektronika...że AF nie zadziała to wiem, ale z tym światłem...przy dobrej pogodzie nie będą wychodzić foty? czyli nie kombinować z TC?

aguamak
05-02-2013, 16:29
może dokładniej...aparat D3100, obiektyw nikkor 55-300 vr, i chciałbym do tego konwerter, żeby uzyskać więcej mm ogniskowej, da się coś z tym zrobić czy nie za bardzo? bo znalazłem w sieci TC Vivitar x2 bez żadnych styków i muszę się szybko decydować jak chcę brać, dlatego pytam

aguamak
05-02-2013, 16:32
dzięki za mega szybkie odpowiedzi...chyba najszybsze forum na jakim dotychczas bywałem :-)

GonzoG
05-02-2013, 16:32
Więc przy D3100 będzie praca tylko i wyłącznie w trybie manualnym (światło i AF), bez możliwości ustawienia przesłony.