Zobacz pełną wersję : Nikon d5100 ustawienia
Michal90x
01-02-2013, 20:29
Na początku stycznia zdecydowałem się na zakup lustrzanki mianowicie nikona d5100 , jednak po paru dniach padł jakiś czujnik autofocusa w body i 5 stycznia wysłałem aparat na gwarancje a dzisiaj w końcu go odzyskałem :) Jako ,że jestem absolutnym laikiem w kwestii fotografii i dopiero zaczynam się uczyć fotografowania to mam parę pytań :)
1. W trybie Auto przed chwilą próbowałem robić zdjęcia w moim dosyć ciemnym pokoju przy sztucznym oświetleniu i zdjęcia były dość mocno zaszumione a w trybie manualnym gdy zmniejszyłem iso zdjęcia wyszły bez żadnych szumów. Zatem robiąc zdjęcia w trybie auto powinienem mieć włączoną jakąś opcje ?
2. Metoda pomiaru ekspozycji jakiej używać matrycowa , centralna , punktowa ?
3. Jakiego trybu pola AF używać ?
4. Jutro chcę robić zdjęcia mojemu psu , Goldenowi , i mojemu autku. I tu pytanie, lepiej od razu uczyć się robić zdjęcia w trybie manualnym czy używać do tego programów tematycznych ? Jak ustawić czas i przysłone ,żeby uzyskać lepszą głębie ?
ad 1. auto to auto - dobiera co chce, jak chce. Nie masz wpływu
ad 2. zależy co, gdzie i kiedy chcesz robić -> patrz instrukcja, tak jest to prosto wytłumaczone. Chcesz więcej, zapoznaj się z książkami o fotografii.
ad 3. patrz pkt 2.
ad 4. tryb manualny używany jest tam, gdzie inne się nie sprawdzają. Co do głębi -> link (https://www.google.pl/#hl=pl&gs_rn=2&gs_ri=hp&tok=aKH_33iJmYiSUemYHCAlwA&cp=7&gs_id=u&xhr=t&q=głębia+ostrości&es_nrs=true&pf=p&safe=off&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&oq=głębia+&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.41867550,d.Yms&fp=e94e51b169e9ef8f&biw=1261&bih=777)
pioter m
01-02-2013, 20:44
1. Ustawiamy autoiso z limitem na najwyzszej akceptowalnej dla nas wartosci.
2. Wedlug potrzeb. W wiekszosci przypadkow matrycowy sie jakos sprawdzi, jesli ktos ma alergie na wiedze.