Zobacz pełną wersję : Jaki zestaw szkieł pod FX za 5k PLN
Tak jak w temacie.
Jestem amatorem z zapędami na pełną klatkę. Czy mając 5 k PLN kupić N24-70 czy lepiej stałki ? Co wybrać ?
to zalezy co chcesz fotografowac , amatorsko czy kotleciarsko ?
To jest sprawa indywidualnych preferencji. Ja wolę zoom, ale są na forum osoby preferujące stałki.
kotlety też się czasem zdarzają. Ale głównie to chyba ludzi - szerokie plany, portrety. Sport i takie tam raczej odpadają. Trochę architekturę.
17-35 2,8
50 1,4 afs , 85 1,8
17-35 2,8
50 1,4 afs , 85 1,8
tylko to trochę ponad 5k PLN :)
Tak jak w temacie.
Jestem amatorem z zapędami na pełną klatkę. Czy mając 5 k PLN kupić N24-70 czy lepiej stałki ? Co wybrać ?
Nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi. Preferencje będą różne. N24-70/2,8 to super optyczne i szybkie szkło. Dużą wadą wg. mnie jest waga i wielkość, zwłaszcza z założona osłoną. Będziesz z tym podróżował czy podjeżdżasz na zdjęcia samochodem? Mam to szkło i w powiązaniu z 70-200/2,8II daje świetny, uniwersalny zestaw. Wielki i ciężki. Rzucający się w oczy, mało dyskretny.
Myślę, że warto przemyśleć zestaw:35/2,0 + 85/1,8. 50mm bym odrzucił - miałem i mnie ta ogniskowa nie pasuje. Wiem, że to teoretyczny standard ale dla mnie to takie nijakie szkło, choć jasne (f1,4) i stosunkowo tanie.
Można jeszcze dokonać wyboru ze względu na średnicę filtra: 24/35/105(średnica 52mm) lub 20/35/85 (średnica 62mm i redukcja dla 35).
Moim zdaniem do większości kadrów powinien wystarczyć zestaw 35/2,0 + 85/1,8.
To, czy wybierzesz zoom czy stalki zależy od tego co, jak i gdzie fotografujesz. Jeżeli będzie to szybki reportaż, to będzie to zoom. Jak masz chwile czasu aby zastanowić się nad kadrem, sytuacje nie zmieniają się szybko, nie lubisz ciężkiego sprzętu: bierz stałki. Wybierając stalki pawie zawsze zyskujesz trochę na jasności (f 2,0/ 1,8/ 1,4).
Dodam jeszcze od siebie, że obecnie dokupuję zestaw stałek z zamiarem zrezygnowania z zoomów.
Wybór należy do Ciebie.
lukaszD1x