Zobacz pełną wersję : Narty Używane - jak kupować??
Jestem baaardzo dużym amatorem narciarskim.
Zacząłem w tamtym sezonie na pożyczanym sprzęcie, teraz pora na coś swojego..
Buty już mam, kolej na narty. Budżet nie za wielki, bo 250-300zł. Chciałbym kupić coś, na czym da się pojeździć kilka sezonów, nabrać techniki i ogłady na stoku. Na razie jeżdżę na stokach mało wymagających.
No i pytanie - na co zwrócić uwagę przy kupnie używanych nart ?? Promień skrętu, DIN - to już wiem. Co jeszcze? Na co patrzeć? Jak poznać, że narty nie warto kupować ??
No i jeszcze jedno pytanie, znalazłem kilka ciekawych par w Katowicach, w Silesia Sport na Ceglanej. Będę w Kato za tydzień. Czy ktoś miejscowy ma jakieś opinie o tym punkcie??
Przykładowe:
http://allegro.pl/narta-atomic-izor-3-1-dlugosc-168-uzywana-i2912744810.html
http://allegro.pl/narty-volkl-tiger-r1-dlugosc-170-uzywane-i2912744864.html
http://allegro.pl/narty-head-xrc-dlugosc-170-uzywane-i2912757862.html
Pozdrawiam :)
Jak często masz deski na nogach?
Na razie nie za często. Średnio raz na dwa tygodnie.
Pomyśl ile dni spędzisz na nartach w sezonie i rozważ wypożyczanie sprzętu dopóki nie poczujesz, że potrafisz jeździć. A jak nabierzesz już umiejętności, to wtedy warto wybrać sobie narty dla siebie, mając już jako takie pojęcie o jeździe i o własnych preferencjach.
Za 200-300 zł to ciężko coś dobrego kupić, a w większości takie narty używane to złom, którego pozbyły się austriackie wypożyczalnie.
Problem polega na tym, że:
- sprzęt wypożyczalniowy często nie jest lepszy od tego kupionego za te pieniądze
- pożyczając wcale nie wyjdzie mnie taniej
- w wypożyczalni za każdym razem dostajesz inną parę, więc ciężko jest powiedzieć, co jest nie tak, czego sie od nart oczekuje, co powinno być zmienione.
To pozostaje Ci:
- kupić narty używane od kolegi, pytać, szukać wśród znajomych znajomych :)