PDA

Zobacz pełną wersję : oświetlnie pokoju

tekk
09-01-2013, 23:46
cześć,

nigdy nie robiłam zdjęć w studiu fotograficznym i nie mam zamiaru takowego robić w tej chwili, jednak jest mi potrzebne oświetlenie pokoju do projektu fotograficznego.

o co chodzi?
no mam zamiar niezależnie od pory dnia robić zdjęcia w pomieszczeniu.
do tego będę używać swojego nikona d80 i do dyspozycji mam Tamron 17-50 VC f/ 2,8, nikkor 50 mm f/1,8 + lampa błyskowa sb 900.
będę fotografować ludzi w ich codziennych sytuacjach. chciałabym uzyskać naturalne kolory zdjęcia i dobre, nie walące po oczach oświetlenie.
gdybym miała trochę lepsze body pewnie oświetlenie nawet nie byłoby potrzebne... no ale przy iso 1000 zdjęcia wyglądają jak mozaika wiec... ;P

słyszałam, że niektórzy kupują żarówki imitujące dzienne światło czy coś w tym stylu. tylko, że nie wiem dokładnie o jakie modele chodzi i o jaką moc.
wiecie może coś o takich żarówkach?
jak je montować, w sensie na co?

jestem w tym laikiem więc proszę o proste porady i nie jechanie po mnie na wstępie, że coś źle napisałam :}

pozdrawiam

Jacek_Z
12-01-2013, 15:22
.mam zamiar niezależnie od pory dnia robić zdjęcia w pomieszczeniu.
do tego będę używać swojego nikona d80 ..+ lampa błyskowa sb 900.

chciałabym uzyskać naturalne kolory zdjęcia i dobre, nie walące po oczach oświetlenie.
gdybym miała trochę lepsze body pewnie oświetlenie nawet nie byłoby potrzebne... no ale przy iso 1000 zdjęcia wyglądają jak mozaika wiec... ;P

słyszałam, że niektórzy kupują żarówki imitujące dzienne światło czy coś w tym stylu. tylko, że nie wiem dokładnie o jakie modele chodzi i o jaką moc.
wiecie może coś o takich żarówkach?
jak je montować, w sensie na co? Niestety jeśli masz zmienne warunki to cięzko ci będzie, poczatkującej zrobić zdjęcia o idealnie tej samej kolorystyce. Zadanie tym bardziej karkołomne, że nie masz najlepszego sprzętu.