PDA

Zobacz pełną wersję : Lampa portretowa do D3100

urban97
06-01-2013, 17:11
Witam!
Poszukuję lampy na moje sanki do D3100. Chciałbym popstrykać pare fotek oczywiście manualnie, jak i też na automacie (na szybko na imieninach cioci ;) ). Mój budżet to ok. 500 zł. Nie znam się na żadnych TTL-ach, iTTL-ach, ogółem w sprawie lamp jestem zielony. Chciałbym, abo lampa służyła mi przez dłuższy czas oraz w nieco późniejszym czasie w moim małym studio przewodowo, bądź też i nie. ;) Liczę na Wasze propozycje. :)

Z góry dzięki i pozdrawiam! :D

GonzoG
06-01-2013, 17:38
500 zł trochę mało, aby lampa była w pełni używalna również w manualu.

Tu z lamp do polecenia:
Metz 50 AF-1 (jeśli się jeszcze dostanie)
Metz 52 AF-1
Nikon SB-700
YongNuo YN-565EX
YongNuo YN-568EX

Z tańszych, to YN-468 II - ma TTL, ma w miarę tryb manualny, ale trochę słaba.
Droższa, a w granicach 500zł - Nissin Di622 mk II, ale ta nie ma kontroli nad zoomem głowicy i ma pewne niedociągnięcia w iTTLu.

urban97
06-01-2013, 21:21
Myślałem trochę nad tą lampką: http://fripers.pl/product_info.php/info/p2177_Lampa-reporterska-YongNuo-YN-560II.html
oraz kusi właśnie ta Nissin Di622 MKII. W YongNuo przyciąga mnie wyświetlaczem oraz ceną (można dokupić softboxik, parasol)
Co o niej sądzicie? Mam jeszcze prośbę o wyjaśnienie tego TTL-u, iTTL-u tak na 'chłopski rozum'. :D

Przemek80
06-01-2013, 21:33
TTL to nic innego jak pomiar światła przez obiektyw.Na podstawie tego pomiaru lampa dostosowuje swoją moc do prawidłowej ekspozycji.i-TTL to nazwa wykorzystywana przez Nikona.

GonzoG
06-01-2013, 21:44
TTL i jego różne odmiany to nic innego jak pomiar światła przez obiektyw. Dla lampy błyskowej, to pomiar błysku przez aparat, a nie samą lampę.
W cyfrowych nikonach są dwa:
iTTL - aparat ze godną lampą dopiera moc błysku tylko na podstawie lampy.
iTTL-BL - moc błysku jest dopierana również na podstawie ilości światła zastanego, tak aby zbalansować jedno i drugie.