Zobacz pełną wersję : Kupując obiektyw na co zwracać uwagę?
Witam
Zamierzam kupić obiektyw typu zoom do nikon d3000, w gre wchodzi 18-105, 55-200 i 70-300. Jakie oznaczenia posiadają obiektywy z wbudowanym silnikiem af? na co zwracać uwagę podczas zakupu ? to może banalne pytanie ale jestem zielony w sprawach obiektywu :) pozdrawiam
wasilewk
06-01-2013, 13:46
1. Silnik (AF) w Nikkorach ma oznaczenie AF-S.
2. Kupując NOWY obiektyw należy go obejrzeć dokładnie oraz sprawdzić mechanikę (tylko trochę) a następnie podpiąć do aparatu i wykonać test ostrości dla kilku odległości (fotografując otoczenie sklepu).
3. Kupując obiektyw używany trzeba sprawdzić jego czystość w środku oraz bagnet i działanie mechamiczne, przede wszystkim przysłony (nawet w obiektywach typu 'G'). Następnie trzeba wykonać kilka zdjęć na pełnej dziurze z różnej odległości i porównać ostrość w środku z ostrością po bokach w tej samej płąszczyźnie ostrości.
4. Sprawdzenie VR (jeśli jest) wykonujemy fotografująć np. jadące auto lub lecącego ptaka.
Pzdr.
jak sprawdzić czystość w srodku ?
wasilewk
06-01-2013, 13:51
Oglądając obiektyw pod światło (z obu stron).
Jesli paprochów nie widać, to znaczy że są tak małe, że na zdjęcie nie wpłyną.
Pzdr.
4. Sprawdzenie VR (jeśli jest) wykonujemy fotografująć np. jadące auto lub lecącego ptaka.
Pzdr.
Że co...? Masz jakiś obiektyw z VR?
Wg mnie VR najłatwiej sprawdzić w pomieszczeniu przy stosunkowo długich czasach (1/40-1/10), a działanie jego powinno się ujawniać już przy naciśnięciu spustu do połowy i przy wykonywaniu wtedy minimalnych ruchów aparatem - obraz wtedy powinien "nie nadążać" za ruchami.
wasilewk
06-01-2013, 15:08
Że co...? Masz jakiś obiektyw z VR?
Wg mnie VR najłatwiej sprawdzić w pomieszczeniu przy stosunkowo długich czasach (1/40-1/10), a działanie jego powinno się ujawniać już przy naciśnięciu spustu do połowy i przy wykonywaniu wtedy minimalnych ruchów aparatem - obraz wtedy powinien "nie nadążać" za ruchami.
Cześć imienniku!
Pomału, bez nerw!