Zobacz pełną wersję : Lampa yongnuo YN-465 lub 467 TTL czy jest automatyczna?
Pytanie jak w temacie. Jestem amatorem i potrzebuje czasami na urodzinach lepiej doświetlić. Chciałbym kupić tanią lampę koniecznie automatyczną. Dwie o które pytam spełniają moje wymagania finansowe zatem zastanawiam się nad ich kupnem. Znalazłem jednak gdzieś w necie info, że te lampy są manualne a nie automatyczne. Wszyscy sprzedawcy zapewniają, że to pełne automaty. Jak jest naprawdę???
Art Erie
03-01-2013, 11:11
YN-465 niby ma iTTL ( automat o który pytasz ), ale w tej cenie jest Metz 36.
Art Erie
03-01-2013, 11:30
Powiem tak: osobiście używam Nikona SB 800 i to są bardzo dobre lampy, MZ najlepsze w systemie. Nie kupię natomiast SB 700/900/910 i żadnej następnej, chyba że Nikon przy projektowaniu lamp wróci do poważnego traktowania klienta.
Alternatywą dla N jest Metz - to firma z tradycją, znana z wysokiej jakości produktów, wprawdzie Metz 36 to niski model ale przy porównywalnej cenie nie widzę sensu zakupu YN.
YN 460 ( lampa bez automatyki, wyłącznie z trybem manualnym, więc Ciebie nie ineteresuje ) jest natomiast bardzo popularna i ceniona, głownie za niską cenę - można sobie kupić całą reklamówkę tych lamp za niewielkie pieniądze i bawić się w strobing.
Nie interesuje mnie YN 460 a YN 465 lub 467 i tutaj właśnie sprzedawcy podają, że lampa posiada TTL i współpracuje z systemem nikona. Pytam konkretnie o te dwa modele, który "niby" obsługują ttl.
Art Erie
03-01-2013, 11:55
[...] Pytam konkretnie o te dwa modele, który "niby" obsługują ttl.
Tak wiem, przeczytałem Twój post i poleciłem Metz 36.
Ok dzięki za info. Szkoda tylko, że metz jest regulowany w pionie, a brak mu regulacji poziomej.
YN-467 i YN-468 to bardzo słabe lampy - w testach osiągnęły LP ok 20m, gdzie producent podaje 33. Nawet na maksymalnym zoomie osiągnęły ok 28m
YN-465 wypadła trochę lepiej, ale również sporo poniżej specyfikacji. Niestety ta nie ma zoomu głowicy.