PDA

Zobacz pełną wersję : Quantuum R+ 600 Digi vs. Fomei 400 Basic

Taszyn
03-01-2013, 01:25
Pomóżcie proszę w wyborze lamp. Zastosowanie w domowym studio. Budżet 2-3 kPLN na dwie lampy i ew. osprzęt (podstawowy osprzęt już mam: statywy i różne parasolki do lamp reporterskich). Później dokupię trzecią lampę.

Z tego co czytałem Fomei produkuje całkiem solidny sprzęt. Quantuum też nienajgorszy, ale jednak chińszczyzna. Fomei słabszy mocowo, ale w niewielkim domowym studiu pewnie rzadko będę pracował na pełnej mocy, więc chyba moc nie ma znaczenia. Lampy Quantuum 300/400 wyjdą znacznie taniej. Ciężki wybór ;). Help! :)

Art Erie
04-01-2013, 01:28
Nie mam dużego doświadczenia, ale..
Fomei jest chyba lżejsza, w studio to bez znaczenia ( poza boomem, ale aż takiej różnicy chyba nie ma ). Mocniejsze lampy z tej firmy są droższe, może trochę lepiej wykonane niż Quantuum.

Quantuum mam: PT-200, 2x R+300 i 600Ws DP. Jestem zadowolony, zwłaszcza z Dual Power - ma fajny zasilacz plenerowy (wiem pytanie dotyczyło studia ).
PT-200 i R+ 300Ws mam w wersji Digital i to jest wada, te przyciski sa wkurzające. W 600Ws DP jest pokrętło do regulacji mocy i to jest zaleta, gdy nie widzisz wyświetlacza, kręcisz na czuja gałką i mniej więcej wiesz ile skręciłeś.

Gdybym dziś decydował się na system, wybrałbym Powerlux'a - mają i "gałkę" i przyciski do zmiany mocy, wyświetlacz LCD, do tego pilot na podczerwień, w Quantum jest opcja pilota na drucie ( żenada ).
Światło (temperatura) chyba z tej samej półki.

Najlepiej jak wypowie się Bonzo, przerzucił trochę tego towaru i jego opini bym się trzymał.

Lukasfot
04-01-2013, 10:04
Obie są godne uwagi ze względu na cenę ja fotografowałem na Basikach i jak dla mnie są OK.