Zobacz pełną wersję : Nikon D3100 dla amatora ?
przemek11441
27-12-2012, 13:28
Witam :)
To mój pierwszy post na tym forum.
Chciałbym zakupić lustrzankę nikona , myślę nad nikonem d3100. Głównie będę fotografował maszyny rolnicze w akcji czyli na polu oraz jakieś krajobrazy i trochę makro.
Chciałbym się zapytać czy ten aparat będzie dla mnie odpowiedni ? Jestem amatorem , to będzie moje pierwsze spotkanie z lustrzanką. Aktualnie posiadam kompakt nikona.
Jaki obiektyw byście mi polecili ? Będę chodził po polach i przyda mi się zoom. Czy nikkor 18-105 VR będzie odpowieni czy może standardowy 18-55 VR wystarczy ?
Co jeszcze przyda mi się w fotografowaniu ruchomych maszyn w czasie pracy, jakiś filtr, osłona przeciw słoneczna ?
Mój budżet ogranicza się do 2100 zł i chciałbym zakupić jeszcze jakąś torbę oraz kartę.
Pozdrawiam
pan.lukasz
27-12-2012, 13:33
18-105 ma w komplecie osłonę przeciw słoneczną. Mam ten aparat i ten obiektyw również i myślę, że jest to dobry wybór, jednak zastanowiłbym się nad 5100, lekko można byłoby budżet nadszarpnąć :)
co do filtrów, raczej się na początek nie przydadzą.
co do makro, to jeśli najniższa linią oporu to soczewki makro, nie używałem, ale są dużo tańsze od pierścieni pośrednich.
do makro ( odradzam zdecydowanie soczewki ) pierscienie posrednie najtansze jak sie da, oraz stare manualne 50mm nikona za grosze. Efekty gwarantowane. Do tego moze jakas lampa jesli makro w domu bedziesz robil.
Korpus zostaw taki, jaki sobie wybrałeś, lepszy nie jest ci potrzebny i 18-105 będzie bardzo dobrym szkłem. Za resztę kasy o ile zostanie możesz zakupić DCR-250 i zewnętrzną lampe - jakieś starsze modele chodza za grosze, dyfuzor domowej roboty a makro na pewno będziesz miał udane
LordRamzes
27-12-2012, 16:57