PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon d3100 + 18-105 ustawienia

karwi
19-12-2012, 14:08
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i szukam porad dotyczących Nikona d3100 z obiektywem 18-105. Proszę o jakieś najważniejsze porady dotyczące fotografowania tym nikonem. jak ustawić aparat żeby robił ładne zdjęcia. Jestem początkującym nikoniarzem i to jest moja pierwsza lustrzanka. Pozdrawiam.

dax1990
19-12-2012, 14:28
(...) Proszę o jakieś najważniejsze porady dotyczące fotografowania tym nikonem. jak ustawić aparat żeby robił ładne zdjęcia.(...)

Na początek poczytaj uważnie instrukcję obsługi aparatu. Możesz też zainteresować się książką B. Petersona - Ekspozycja bez tajemnic.

Nikt Ci nie powie jak ustawić aparat. Zależy od fotografowanej sytuacji, np. do krajobrazu użyjesz większej przysłony niż do zrobienia portretu.

Polecam Ci poszukanie też informacji o przysłonie, czasie naświetlania, ISO, głębi ostrości.
Zajrzyj na stronę: http://www.szerokikadr.pl/poradnik/

pan.lukasz
19-12-2012, 14:31
najpierw instrukcja

później czytamy forum bez wypowiadania się, i sprawdzamy, czy nasze pytanie już nie ma odpowiedzi a dopiero później się pytamy!

co ciekawe, to działa

sokolnik
19-12-2012, 15:07
może na forum wprowadzić dla nowych użytkowników testy:p Jak zaliczy to wtedy dopiero może się wypowiadać :) okres świąteczny...takich tematów będzie więcej. Dostalem lustrzanke pod choinka- Jak ustawić aparat by robił ładne zdjęcia

pan.lukasz
19-12-2012, 15:28
może na forum wprowadzić dla nowych użytkowników testy:p Jak zaliczy to wtedy dopiero może się wypowiadać :) okres świąteczny...takich tematów będzie więcej. Dostalem lustrzanke pod choinka- Jak ustawić aparat by robił ładne zdjęcia

jestem za jak najbardziej.

skarcity
19-12-2012, 15:56
Ustaw pokrętło na tryb Auto - taki zielony aparacik. W większości przypadków aparat zrobi ładne zdjęcie.

pozdrawiam

GonzoG
19-12-2012, 16:01