PDA

Zobacz pełną wersję : żarówki LED - za czy przeciw?

stock
18-12-2012, 23:29
Nie żebym się jakoś drastycznie zastanawiał za zmniejszeniem rachunków za prąd, ale skoro jest mozliwość by płacić mniej to czemu nie spróbować. Zaznaczam że w tej chwili wszędzie mam klasyczne energooszczędne ale pomyślałem ze może zmienię na LEDy. W tematach elektrycznych jestem tak zielony jak w fotografii więc prosze bez podśmiewania się :)
Zatem czy warto ? Zakładając ze musiałbym takie powiedzmy 4 żarówki w klasyczne oprawy wmontować. Czy ktoś ma, używa? Czy faktycznie wysokość rachunków się zmniejszyła? Czy żywotność jest taka jak to producenci szumnie zachwalają ? Czy nasze skoki napięcia to taki problem ze bez niskonapięciowych zasilaczy w temat się nie pakować?
Prosze o konkrety użytkowników, ale bez filozofii i teoretyzowania na w/w temat. Interesuje mnie zamiana na LEDy ale nie wiem własnie czy się w to wpakowac czu odpuścić. Nie chciałbym chociażby z powodu tych zasilaczy pruć młotkiem całego mieszkania :)

bart1
18-12-2012, 23:43
stock ale jakie ledy? zamienniki "zwykłych" żarówek, "halogenów" ?
Plusy ledów to szybkość świecenia pełną mocą, i większa wydajność
z minusów to jednak żywotność, nie widziałem jeszcze żarówki ledowej która wytrzymała by te magiczne 50000 godzin czy jakoś tak, jak kupujesz nołnejmy chińskie to barwa światła jest często tragiczna.

stock
18-12-2012, 23:44
no fakt, nie dopisałem. Podmienie je ze standardowymi E27. Nie chce nołnejmów. Wolę raz dać 70zł za żarówkę niż 3 razy po 45zł przykładowo.

GonzoG
18-12-2012, 23:45
Mam i powiem tak - ok 2-3x mniej mocy trzeba niż dla świetlówek energooszczędnych.

Pokój 4x5m oświetlają 4 "diody" o mocy 3W. Wcześniej były 4 świetlówki 10W.

Należy tylko zwrócić uwagę na 2 rzeczy:
1) temperaturę barwową - najlepiej neutrale, naturalne, dzienne, itp (zależy jaka firma tak nazywają) - czyli w okolicach 4000K.