Zobacz pełną wersję : D80- niedoswietlone foty
donkarleone
22-03-2007, 20:15
WItam, od niedawna posiadam D80 z 18-70dx i nurtuje mnie jedna rzecz, nie wiem czy to przypadlosc akurat mojej puszki, czy tez jest to normalne. We wszystkich trybach automatycznych, poczatkowo rowniez (zanim nie wprowadzilem krzywej tonalnej z netu) manualnych, zdjecia wychodzily niedoswietlone, jakby za mgla- prawa strona histogramu byla pusta, dopiero po obrobce w dolaczonym picture project, foty nabieraly ksztaltu. Na wielu forach z kolei czytalem, ze d80 przeswietla na matrycowym. Sam juz nie wiem co o tym myslec. Przy swietle slonecznym natomiast fotki juz nie sa tak ciemne, jak te robine np na auto z lampa lub bez. Jestem laikiem i moje pytania sa moze banalne, prosze jednak mnie uswiadomic. Aha- kiedy wprowadzilem krzywa tonalna, wszystko jest lux, oczywiscie na trybach nie-auto. pozdrawiam i prosze o odpowiedz czy z moim sprzetem wszystko lokej.
Jesli nie wystawisz kilku przykladowych fotek (z EXIFami), to mozemy Ci jedynie z fusow powrozyc.
acidjazz
22-03-2007, 20:58
......(zanim nie wprowadzilem krzywej tonalnej z netu)'......
do aparatu? pierwsze słyszę - co to, jak to?
edit:
doczytałem się:
http://www.popphoto.com/cameras/3231/camera-test-nikon-d80.html
"A Custom profile also lets you import a custom tone curve that you create in the optional Nikon Camera Control Pro software ($80, street)"
Wrzucaj fotki, zobaczymy :)
BugsBunny
22-03-2007, 21:29
do aparatu? pierwsze słyszę - co to, jak to?
edit:
doczytałem się:
http://www.popphoto.com/cameras/3231/camera-test-nikon-d80.html
"A Custom profile also lets you import a custom tone curve that you create in the optional Nikon Camera Control Pro software ($80, street)"
przejrzyj
http://fotogenetic.dearingfilm.com/index.html
Zbigniew
22-03-2007, 22:08
Gdyby Ci prześwietlał, to z chęcią pogadałbym. Skoro niedoświetla, to nie czuję się kompetentny :mrgreen:
OK, tak na serio to zapodaj fotki. Z chęcią zobaczę :twisted: