PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zmusić lampę Cobra 260 do współpracy z wyzwalaczem radiowym?

MethCat
06-12-2012, 19:13
Witam!
chciałem zmontować mały i tani zestaw- 2 stare lampy + wyzwalacz radiowy.
Jedna z lamp- Vivatar 550FD współpracuje bezproblemowo z wyzwalaczem, niestety w przypadku Cobry 260 dioda na odbiorniku miga, niestety lampa się nie wyzwala.
Lampa sama w sobie jest sprawna ponieważ odpala po naciśnięciu przycisku test, odbiornik również sprawny, więc problemem jest chyba stopka lampy.

Pytanie brzmi czy można jakoś zmodyfikować tą stopkę aby komunikowała się z odbiornikiem? Ewentualnie czy da się jakoś dolutować kabelek do lampy żeby komunikował się z gniazdem pc w odbiorniku, posiadam kabel pc--> miniJack i gdzieś jeszcze minijack żeński---> męski jakby się przydał.

Po odkręceniu podstawy do stopki dochodzą 2 kabelki- czarny i czerwony, nie znam się za bardzo na tym, ale może dało by się to jakoś spleść z minijackiem i podłączyć?
O ile poprawnie zmierzyłem to napięcie na stopkach wynosi:
Cobra 260- 4V
Vivatar 550FD- 6V

https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2012/12/2174777300_1354724733_thumb-2.jpg
źródło (http://obrazki.elektroda.pl/2174777300_1354724733.jpg)

Art Erie
06-12-2012, 19:18
1. Zewrzyj przy pomocy kawałka drucika styk centralny lampy ze stopką ( gdzie pod/nad stopką powinny byc jakieś blaszki ), lampa powinna wyzwolić.
2. Lampa ma gniazdo PC? Jeśli tak spróbuj zewrzeć środkowy pin gniazda PC z zewnętrznym; odpala?

EDIT

To Twój temat na elektrodzie?

MethCat
06-12-2012, 20:35
Dziękuję za odpowiedź,
1. Zwarłem styk centralny z boczną blaszką i lampa odpala jak trzeba- o ile dobrze zrozumiałem i miało to być w 'obrębie' samej lampy.
2. Niestety lampa nie posiada żadnych gniazd.
Tak temat na elektrodzie jest mój.

Art Erie
06-12-2012, 20:44
Są dwie opcje, jak to zwykle bywa - jedna dobra druga zła ;)
1. Lampa wymaga zwarcia styków na czas dłuższy niż ten, który oferuje wyzwalacz; czyli lampa "nie widzi" sygnału do działania.