Zobacz pełną wersję : Jak zainwestować oszczędności?
Wydawało mi się, że jest już taki temat, ale nie mogę go znaleźć.
Zastanawiam się nad zainwestowaniem swoich oszczędności w fundusze inwestycyjne.
Jestem w tych sprawach zielony, więc przydałoby mi się trochę wiedzy ;)
Wiadomo im większe ryzyko tym potencjalne zyski większe i szybciej, ale na początek celowałbym raczej w sprawy raczej bezpieczne - obligacje.
Na początek pytanie o koszty.
Wiem, że za kupno jednostek płaci się prowizję - to jest dla mnie zrozumiałe
po sprzedaży płaci się też "belkę", ale spotkałem się jeszcze z opłatami manipulacyjnymi czy opłatami za prowadzenie konta (nie jestem pewny) i nie wiem co to jest i kiedy się to płaci. Nie każdy fundusz to ma, a koszty na poziomie kilku %
Czy jest coś jeszcze z opłat? Tak ogólnie mówiąc, nie patrząc na konkretny fundusz.
Gdzie najlepiej otworzyć rachunek (portfel?? - tak to się nazywa?)
Mój bank (ING) coś takiego oferuje, ale może gdzieś jest lepiej?
Na koniec pytanie o oprocentowanie.
Rozumiem, że tutaj procenty liczą się bezwzględnie, czyli nie jak na lokacie %/rok
Czyli że jak w przeciągu miesiąca cena za jednostkę wzrośnie o 5% to tyle wynosi mój zysk w tym miesiącu, czy tak?
Z góry dzięki za odpowiedzi i ewentualne wskazówki :)
Nie jestem ekspertem, ale z własnego doświadczenia mogę Ci doradzić, abyś dwa razy przemyślał inwestycje w fundusze. Możesz zarobić, ale możesz też stracić. Wiadomo, kryzys. Oczywiście inwetycje to temat rzeka.
robin102
03-12-2012, 23:06
Jeśli oszczędności rzędu 10-20 tys zł to kup jakieś małe mieszkanie na kredy w 90% wynajmij je 2 osobom które będą opłatami spłacać kredyt i będziesz miał porządną inwestycje.
Ewentualnie jakieś działki. To wymaga nieco pracy ale opłacalny biznes.
Wiem wiem, ryzyko zawsze jest.
Co do kupna mieszkania, to jednak mam za małe kwoty. Poza tym to też nie jest takie proste i na początek trzeba sporo zainwestować.