Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Proszę o poradę

fociks
22-11-2012, 10:00
Witam. Chciałem prosić o poradę w sprawie zakupu sprzętu (tematy podobne już przejrzałem).

Aktualnie używam Sony A37, wcześniej A300, kity sonowskie :18-55, 70-200, i Tamron 90mm,pierścienie pośrednie.
Pstrykam makro i próbuję przyrodnicze (sarny itp), ale trochę brakuje ogniskowej. Może nie jestem mistrzem fotografii, ale bardzo mnie to cieszy i każdą wolną chwilę spędzam gdzieś w krzaczorach niepokojąc owady lub w lesie.
Z sonego jestem w miarę zadowolony, choć szkła oprócz tamrona nie wprawiają w zachwyt.Doszłem do wniosku, że może czas zmienić system na bardziej profesjonalny.
Z moim budżetem waham się pomiędzy Canonem (600D) a Nikonem (D3200,D5100,D7000 ewentualnie jak cena nie wyrwie z butów D5200). Bardziej jestem przekonany do Nikona, (ale nie potrafię uzasadnić).
Dodatkowo potrzebuję 3 szkła : jedno typowo pod makro - coś w stylu Tamrona 90, coś ze zmienną ogniskową do 400 lub 500 i jakiś 18-105 do fotografowania rodziny.
Co radzicie kupić pod moje zainteresowania??NIe mam doświadczenia z Nikonami, więc ciężko mi się ukierunkować . Wiem, że kupując body (czyli wchodząc już w ten jeden system) muszę myśleć o szkłach. Jakimi radami mnie obdarzycie??

dax1990
22-11-2012, 10:29
Cześć!

(...)Z moim budżetem(...)

więc może napisz jaki to budżet?

Ja zaproponuję D7000. A obiektywy N18-105 VR, N55-300 VR/70-300 VR, a do makro Tamron 90 2.8.

Jeśli zoom 18-105 ma być tylko do fotografowania rodziny, to mógłbyś się zastanowić nad zakupem stałki N35 1.8 do fotografowania w gorszych warunkach, w pomieszczeniach, lub o jakiejś lampie - tu proponuję YN-565/di622 mkII, niestystemowe, ale tańsze i do zastosowań amatorskich idealne.
55-300 na cropie da Ci zakres 82,5-450, więc już całkiem przyzwoicie.

fociks
22-11-2012, 11:46
Wstępnie myślę coś około 3000 na body. Z N35 dobra porada (muszę przemyśleć i przeanalizować). Czemu akurat D7000?

GonzoG
22-11-2012, 12:18