PDA

Zobacz pełną wersję : Oświetlenie tanim kosztem w domowych warunkach

Jank
13-11-2012, 16:52
Witam
Ostatnio zostałem poproszony o zrobienie "zdjęcia rodzinnego", do koleżanki zjeżdża rodzinna i chciała to uwiecznić na zdjęciu które później wywoła w większym formacie. Będzie to koło 8 osób więc nie jakaś duża grupa. Ja jako że nigdy nie wykonywałem jeszcze takiej fotografii zwracam się z prośbą i pytaniami do was. Wiadomo będzie potrzebne jakieś oświetlenie, którego nie posiadam i jestem laikiem w tej kwestii. Lecz trochę poczytałem i złożyłem sobie taki mały bardzo tani zestaw, mianowicie:
Lampa
http://fripers.pl/product_info.php/info/p52_Lampa-blyskowa-CY100MR-z-regulacja-i-pilotem-FreePower.html
Statyw
http://fripers.pl/product_info.php/info/p1859_Statyw-oswietleniowy-260cm-FreePower.html
i do tego wybrałem parasolkę
http://fripers.pl/product_info.php/info/p791_Parasolka-100-cm-biala--rozpraszajaca---dyfuzor-FreePower.html

Pierwsze pytanie czy jest to w miarę przystępny zestaw do kwoty 500zł bo tyle jestem w stanie przeznaczyć.
Drugie pytanie czy można kupić coś innego w tej kwocie.
Proszę o jakieś sugestie co zrobić by uzyskać jak najlepszy efekt tanim kosztem.

r_m
13-11-2012, 17:29
Warunki domowe, czyli zamknięte pomieszczenie, z (w miarę) niskim sufitem (oby jasnym)?
Jednorazowo powinna wystarczyć lampa błyskowa na sankach aparatu, skierowana w sufit, biały "kartonik" z tyłu lampy może pomóc rozjaśnić cienie pod oczami.
O odbijaniu błysku możesz poczytać na http://foto.jasiu.pl/04.html

Jank
13-11-2012, 18:23
Tak domowe warunki sufit w miarę nisko, koloru fioletowego. Myślałem również by zamiast lampy studyjnej kupić reporterską, do niej statyw i parasolkę bo to nie są duże koszta. Rozwiązanie bardziej mobilne ale czy lepsze?

Erie
13-11-2012, 18:46
popatrz też na quantuum PT-200 + statyw i parasolka/ softbox (w sumie też poniżej 500 zł) - 100Ws w tej lampie co podałeś może niekoniecznie być wystarczające, szczególnie przy większych wartościach przysłon