PDA

Zobacz pełną wersję : redukcja szumów, co daje i jakie są skutki uboczne ?

Wolves
12-11-2012, 10:37
Witam
Ostatnio zakupiłem nikon d3000, wcześniej miałem małpke panasonica. Na małpce iso powyżej 200 to był samobój, d3000 mnie miło zaskoczył, iso 800 i nie szumi. Ale znalazłem opcję "redukcja szumów". Po zastosowaniu tego nie widzę jakiś szczególnych zmian, ale jakie jest wasze zdanie na temat tej opcji ? są jakieś efekty uboczne w korzystaniu z tego? Wiem że dla profesjonalistów to głupie pytanie ale ja jestem zielony :)

sokolnik
12-11-2012, 10:38
wszystko powinno być tu (https://www.google.pl/search?q=redukcja+szum%C3%B3w+d3000&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a)

Redukcja szumu wysokiego ISO działa tylko na JPG. Na RAW działa tylko redukcja szumu długich czasów. Przy mocnym redukowaniu szumów traci się dużo szczegółów na zdjęciu. Przy wydruku zdjęć do A3 bym się szumem nie przejmował. Redukować szum możesz w prosty sposób np. w Camera Raw w CS5. Jest wiele programów do redukcji szumów. Ładny szum czasem dodaje uroku na zdjęciu i jest pożądany.

Wolves
12-11-2012, 10:51
wszystko powinno być tu (https://www.google.pl/search?q=redukcja+szum%C3%B3w+d3000&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a)

Redukcja szumu wysokiego ISO działa tylko na JPG. Na RAW działa tylko redukcja szumu długich czasów. Przy mocnym redukowaniu szumów traci się dużo szczegółów na zdjęciu. Przy wydruku zdjęć do A3 bym się szumem nie przejmował. Redukować szum możesz w prosty sposób np. w Camera Raw w CS5. Jest wiele programów do redukcji szumów. Ładny szum czasem dodaje uroku na zdjęciu i jest pożądany.