Zobacz pełną wersję : Slajd do ciemnego pomieszczenia
Który slajd możecie polecić do ciemnego pomieszczenia (duży pokój oświetlony jedną żarówka energooszczędną 120W), aparat będzie wyposażony w lampę błyskową. Niestety nie mam wielkiego doświadczenia ze slajdem, zrobiłem dopiero jedna rolkę Velvi 100 na wycieczce i stąd to pytanie a szkoda mi trochę kupować slajd na eksperymenty.
KrystianBaranowski
12-11-2012, 16:50
Tragiczne warunki na świecenie jakiegokolwiek slajdu (chociaż zależy od tematu i tego, co chcesz uzyskać) a fotografowania ludzi w ogóle. Chyba, że jakiś slajd dedykowany do oświetlenia żarowego, o ile jeszcze takie produkują. Ale imo to gra nie warta świeczki. Btw, skąd ta zachcianka ze slajdem? :P
Chciałem po prostu sfotografować rodzinne spotkanie, a zależało mi żeby później móc to sobie obejrzeć rzucone na ścianę :P.
Zastanawiałem się nad jakimś slajdem z iso 400 plus lampa błyskowa w ostateczności czarno biały slajd Fomy. Fuji produkuje jeszcze jeden slajd do sztucznego światła o ile się nie mylę ale o niskiej czułości.
Michał Jędrak
17-11-2012, 00:19
Lepiej kup sobie za 300zł jakąś lampę studyjną z Allegro z samym 'garnkiem' i wyceluj to w sufit. Wydatek? No cóż, fotografia to droższe hobby niż słuchanie radia i czasami wymaga poświęceń. Upieczesz jednak dwie pieczenie na jednym ogniu: i slajdu nie spieprzysz i lampa z pewnością kiedyś się przyda.
Zapomnij o slajdzie, zarowka energooszczedna moze miec temp. barwowa od 2700K do 4000K (typowa do zastosowan domowych). Do tego jak jest jedna z tanszych, bedzie swiecic w bardzo ogranicznonym pasmie swiatla widzialnego. Co innego lampa blyskowa. Tutaj jest duzo latwiej, bo tem. barwowa zarnika ma cos pomiedzy 5400 a 5600K i kazdy film do swiatla dziennego bedzie OK. Przy wymieszaniu obu zrodel, tam gdzie nie siegnie lampa blyskowa a bedzie swiatlo od zrodla energooszczednego, bedziesz mial zielonkawe plamy. Do tego wazny bedzie udzial kazdego ze zrodel.