Zobacz pełną wersję : Składak do obróbki
Witam,
Przymierzam się do poskładania komputera do obróbki zdjęć. Główne programy to oczywiście LightRoom i Photoshop.
Wstępnie przymierzam się do następującej konfiguracji:
proc: Intel Core i5 3330 3.0GHz LGA1155
płyta: ASUS P8H61 R3.0 Intel H61 LGA 1155
RAM: Kingston 8GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL11 DIMM
HDD: 2TB Western Digital Caviar Black WD2001FASS
DVD: LG NS90
Dam radę popracować na tym kilka lat, zakładając, że będę obrabiał pliki z D800??
A to nie mozesz dolozyc cos do H/Z77?
A to nie mozesz dolozyc cos do H/Z77?
A co mi to da ?? Bo w tematyce komputerów jestem zielony, a to co jest, to wypadkowa tego, co mi jest mniej wiecej potrzebne, tego co zaproponował pan w sklepie komputerowym, i tego, co powiedział po zerknięciu na wstępną specyfikację znajomy grafik.
Wystarczy że dziś da rady na tym wygodnie obrabiać pliki z D800, to i przez kilka lat będzie mozna, wkońcu sprzętu kilka lat nie wymienisz więc wymagania zostaną.
Sam kupiłem kilka dni temu i5 3550, genialnie na tym chodzą pliki z D700, zero czekania praktycznie na wszytko poza exportem, bo wiadomo że to schodzi. Ogólnie bardzo polecam. Jednak dam Ci radę - kup wersję K. Naprawdę. Podkręcisz go do 4,5GHz jak dobrze pójdzie bez zmiany napięcia, więc nie pożyje wiele krócej niż na normalnym taktowaniu, a na dużych plikach każde MHz się liczą. Dla przykładu, mam i5 3,3GHz, w turbo w PS wszystkie rdzenie chodzą po 3,5GHz. Nałożenie akcji na prawie 50mpix plik zajęło mu 90s. Po włączeniu opcji enhanced turbo w biosie komp na 4 rdzeniach pracował o 200MHz szybciej, czyli 3,7GHz, czas potrzebny na tą samą akcję skrócił się o 10%. To dużo, bardzo dużo, biorąc pod uwagę że i5 w wersji K może pracować na zegarach 4x4,5GHz, to przy dużych plikach z D800 będzie to miało OGROMNE znaczenie.
Przy małych plikach z D700 szybkość renderu spadła tylko o 1s. Także im większy plik graficzny tym większa różnica pomiędzy standardowym zegarem a podkręconym, a D800 to już nie jest 12mpix.