PDA

Zobacz pełną wersję : pomocy nikon d5100+nikor 60mm makro

kwasny129
30-10-2012, 11:44
Witam
Potrzebuje pomocy. Uzywam nikona d5100 + obiektyw nikor 60mm afs makro, namiot bezcieniowy i dwie lampy 4900lm i proboje robic zdjecia bizuteri złotej oraz srebrnej na aukcje oraz strone internetowa. Zapomnialem dodac ze jestem amatorem. Jednak fotografowanie bizuterii to naprawde bardzo trudna sprawa przynajmniej dla mnie. Ale do rzeczy.
Nie wiem czy trzeba ustawiac aparat do poszczegolnych zdjec czy poprostu robic na auto (tyle tych opcji w aparacie) . Ale ja juz wychodzi cokolwiek to np pol pierscionka jest w fajnej ostrosci a pol rozmazane i to w kazdym zdjeciu tak mam i nie moge tego przeskoczyc. Jezeli ktos mial taki problem lub zna odpowiedz bylbym wdzieczny za wskazowki. Mysle ze to nie wina sprzetu a moje marne umiejetnosci.
dziekuje i czekam na odpowiedz ;)

darkmajin
30-10-2012, 12:22
przymknij przysłonę

kazzi
30-10-2012, 12:36
Problem małej strefy ostrości w fotografii makro to jedno z wielu wyzwań dla fotografującego.Z tego co się zorientowałem do oświetlenia używasz lamp ledowych i aparat ustawiony jest
w trybie "auto"Przy tego typu fotografii i stałym oświetleniu zmieniłbym ustawienia na manualne.Wybierz przykładowo przysłonę f11 i do tej wartości dobierz czas naświetlania.Zasada jest
taka,że im większa wartość przysłony ,tym strefa ostrości jest większa.Jednak od pewnego momentu jakość obrazu zaczyna się pogarszać i podaną tutaj wartość można przyjąć za optymalną.
Dla Twoich celów nic się nie stanie jak te wartości będą jeszcze większe ponieważ i tak zdjęcie zostaną przeskalowane i zgubią wiele szczegółów.Można próbować też inaczej układać
przedmioty,tak aby mieściły się w strefie ostrości.Bardzo zaawansowaną jest technika składania kilku lub więcej zdjęć z ostrością ustawioną na różne miejsca.
Polecam też trochę lektury,w księgarniach dostępne są wydawnictwa na ten temat.

kwasny129
30-10-2012, 13:29