Zobacz pełną wersję : Liczba przewodnia w lampach Nikona i innych
Jako, że nie znalazlem odpowiedniego działu, na początek przywitam sie tutaj. Jestem niezupelnie początkującym fotografem - z foto mam do czynienia artystycznie od bardzo wielu lat, ale Bóg chciał, że na ładnych parę lat zająłem sie czymś innym i najprościej mówiąc wypadłem z tematu. Niedawno postanowilem powrócić do swojej pasji w nowym wydaniu i zakupiłem nowy aparat :) Wybór padł na D7000. Pominę tu problemy z AF, o których dopiero dziś przeczytałem. U siebie ich nie zauważyłem.
Do rzeczy.... Chcę dokupić lampę. W grę wchodzą 2 najwyższe modele Nikona lub coś z Metza. Pytanie, które chcę Wam zadać brzmi, dlaczego SB-910 ma liczbe przew. 34, podczas, gdy u Metza taką liczbę mają „średniaki” (najmocniejsza ma chyba aż 58 ). Czy to jest jakoś inaczej mierzone??
Bedę wdzięczny za odpowiedzi i pozdrawiam
ps. odpowiedź na te pytanie rodzi kolejne pytanie: Lepiej slabsza systemowa, czy może „mocniejsza” Metza?
Liczba przewodnia nie może być inaczej mierzona. Jest to odległość na której obiekt zostanie poprawnie oświetlony.
Co LP to musisz jeszcze dokładnie przeczytać dla jakich parametrów jest to wartość...
Metz 58 AF-2 ma 58m, dla 105mm, ale dla 35mm ma 42m.
Metz 50 AF-1 ma 36m - więc już tylko 2 więcej od SB-910.
SB-800 ma LP 38m dla 35mm.
Nowe lampy Nikona są słabsze od poprzednich modeli.
Gdy konkurencja podnosi moc lamp, Nikon mami funkcjami, które w większości przypadków są nie bardzo potrzebne - jak wzorce oświetlenia.
Dziękuję. Czyli poniekąd potwierdzileś moje podejrzenia, że te 58 u Metza to nie zawsze jest 58. Ale.. i tak wychodzi na to, że porównywalnej mocy lampki u Nikona wychodzą mniej więcej 2x drożej (albo i 3 x)
Nie problem zrobić mocną lampę. Problem zrobić lampę stabilną i z odpowiednimi funkcjami.
SB-700 wychodzi niewiele drożej od Metza 50 AF-1: