PDA

Zobacz pełną wersję : YN565EX + Nikon D70 + commander mode



werty
13-10-2012, 16:44
Witam,

Moje pytanie brzmi:
Czy da się uruchomić lampę YN565EX w trybie wireless slave, ale tak, żeby nie była uruchamiana przez błysk lampy wbudowanej? Nikon D70 ponoć ma możliwość pracowania w commander mode, ale nie udało mi się inaczej pracować w tym trybie na tym zestawie jak poprzez ustawienie lampy YN w tryb manual slave, grupa A, kanał 3. Ale jeśli zasłonię błysk lampy wbudowanej to YN nie odpali się. Czy ktoś może i wytłumaczyć dlaczego?
(Proszę o wyrozumiałość dla mojej niewiedzy, ale jestem amatorem, który dopiero co zakupił aparat i lampę. Próbowałem już fotografować chyba z każdą opcją z aparatu i z lampy i jedyna współpraca jaka mi wychodzi między tymi dwoma urządzeniami (mówię tutaj o przypadku gdy lampa nie siedzi w sankach, bo wówczas wszystko gra i buczy) to uruchamianie lampy YN przez błysk lampy wbudowanej. Przeszukałem już różne fora, ale nie znalazłem opisu przypadku, który mnie dotyczy.)

Dzięki z góry za odpowiedź.

puciek
13-10-2012, 16:52
Błysk lampy wbudowanej będzie zawsze ale żeby go prawie całkowicie wyeliminować na zdjęciu, to przy ustawieniu lampy wbudowanej w body trzeba jej wprowadzić moc błysku jako --

werty
13-10-2012, 17:18
Dzięki, ale nie widzę nigdzie takiej opcji jak moc lampy "--". Co prawda mogę ustawić moc na np.: -- 3.0. Ale to, też powoduje, że tracę "dystans" do lampy pracującej jako slave i jeśli stanę za daleko, to nie wyzwolę slave-a.
W takim razie drugie pytanie - wobec powyższego, aby móc błyskać slave-em bez błysku wbudowanej lampy (w nikonie D70) to muszę zakupić jakiś bezprzewodowy wyzwalacz, tak (coś w stylu Pixel KING TTL Nikon)?

No i jeszcze jedno pytanie - skoro lampę w trybie slave da się wyzwolić tylko błyskiem, to dlaczego na stronie:

http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=nikon_d70&sortDir=ascending

jest napisane:

External flash | Yes (Hot-shoe, Wireless)?

Me_how
13-10-2012, 17:19