PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D700 vs D800 prównanie dla amatora.

thenewone
01-10-2012, 11:05
Witam serdecznie!

Z czystym sumieniem muszę przyznać, że udało mi się w 90% przebrnąć przez temat tasiemca dotyczącego modelu Nikon D800. Starałem się dzielnie przeczytać każdą wypowiedź, nawet Wasze kłótnie i wyzwiska ;p
Ale napiszę z czym do Was przychodzę.
Jestem amatorem, piszę to od razu bo widzę, że część z Was fotografuje śluby czy inne uroczystości.
Dla mnie fotografia to pasja i doskonała odskocznia od codzienności. Długo pracowałem na starszych modelach Nikona, tak jak D90 czy do dzisiaj doskonale działający ( ale technologicznie stary ) D70.
Przewinęły się też przez moje ręce nowsze modele - najpierw D3000 ( tutaj zapaliła się lampka, że może coś pora zmienić ) i D7000 ( tutaj już wiedziałem że pora coś zmienić ).
Temat drążę już 3 miesiące a co za tym idzie naczytałem się sporo na różnych forach, oglądałem sporo fotografii wyplutych przez dane puszki.
Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że zafascynowały mnie aparaty FX.
Dlatego też jestem w poważnej rozterce. Bardzo podoba mi się D800. Trzymałem go w ręce, wygodnie leży. 36mln pikseli i funkcja nagrywania filmów dają duże możliwości twórcze.
Z drugiej strony D700, tańszy ale zostały ostatnie sztuki. Zbiera on doskonałe opinie, jako wół roboczy i aparat, który nie zawiedzie. Nie ukrywam, że bardzo lubię portretować ale przy kupnie nowoczesnej puszki zainteresuję się jakąś inną dziedziną fotografii?
Jest też D600, ale kosztuje obecnie tyle co D700 a jeśli mam możliwość dołożyć pieniędzy to raczej rozsądek podpowiada "bierz D800". Ten aparat ma mi chodzić z 7 lat, w końcu jestem amatorem i nie natłukę takiego przebiegu jak zawodowcy. Lubię nowinki technologiczne ale nie stać mnie na to, żeby przy każdej okazji zmieniać body. Dlatego chcę podjąć jak najlepszą decyzję i cieszyć się dobrym sprzętem!