Zobacz pełną wersję : Helios 44M-4 2/58 - czy warto?
Witam. Znalazłem swojego starego zenitha - jest przy nim obiektyw Helios 44M-4.
Posiadam obecnie tylko jeden obiektyw nikkor 18-105mm
Mam taki problem:
1) do czego może służyć taki obiektyw?
2) czy warto inwestować w pierścienie by móc korzystać z tego obiektywu?
Biorąc namiar na to że wciąż jestem absolutnie początkującym nikoniarzem :-)
Pozdrawiam Marek
1) Według mnie głównie do portretu i do makro
2) Myślę że tak, sam posiadam i zapewnia mi całkiem sporo zabawy, zważywszy na to że dedykowanego obiektywu makro nie posiadam
Piszesz że jesteś początkujący i na to również trzeba wziąć poprawkę. Zapinając ten obiektyw przez przejściówkę do D3100, nie będziesz miał ani pomiaru światła, ani autofocusa. Oznacza to, że musisz działać w pełnym manualu i dobierać parametry ekspozycji na oko (nie jest to trudne zakładając, że jakąś wiedzę o ekspozycji posiadasz i umiesz zrobić poprawnie naświetloną fotkę w trybie M - im dłużej będziesz używał tego obiektywu, tym łatwiej będzie "wyczuć" poprawne parametry i ewentualnie je szybko skorygować na kolejnym zdjęciu).
1. Makro i fotografia zbliżeniowa
2. warto, adapter kosztuje kilka złotych, pierścienie też niedrogie. Sam byłem w identycznej sytuacji jakiś czas temu i strasznie mi się spodobało przejście z kita na tego heliosa :)
Moim zdaniem nie warto.
Ale bardzo warto kupić do tego obiektywu przejściówkę, fotografować nim trochę rozwiązując wszelkie problemy z tego wynikające i samemu stwierdzić ,że nie ....warto.
Wiedza jaka zdobędziesz dzięki tej zabawie będzie bardzo wiele warta. Więcej niż 70-200 vrII
Kup adapter i się pobaw. To najtańszy sposób na uzyskanie małej głębi ostrości, szczególnie, że masz już szkiełko.
dawid666
11-09-2012, 09:48
niektore teleobiektywy m42 to i do obrony mogą służyć:D