Zobacz pełną wersję : pomoc przy zakupie sprzętu
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Żona na mnie już zaczyna krzyczeć, bo ostatnio nic nie robię tylko czytam to forum w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu przy wyborze sprzętu (sama chciała nowy aparat, hehe).
Od razu mówię że jestem amatorem i pewnie nim zostanę, zobaczymy. Aparat na początek potrzebuje do fotografii mojego synka 2.5l z turbo doładowaniam :-D. Bardzo lubię też wypady do lasu w góry rzadziej chodź jestem zakochany.
A wiec fotografia przyrody sarny, ptaki ale i lubię mrówki pomolestować i inne żuczki :mrgreen:
Pierwszy plan jaki mam to kupno D90 + 18-55 VR i późniejszą rozbudowę szkieł: AF D 50mm F1.8 lub AF D 50mm F1.4 w zależności od tego czy jest aż tak duża różnica by warto było dopłacać do 50/f1.4. Potem dokupiłbym coś z rodzaju NIKKOR AF-S DX 55-300MM ED VR choć wiem że z tym obiektywem to tylko przy dobrym słoneczku coś można wycisnąć (jak dla mnie jednorazowy wydatek ok 2500 do dużo i nie chciał bym się zawieść więc nie wiem czy to w ogóle jest sens się pchać w te zoomy.
Drugi plan jest taki że znajdę używaną d50 za ok 500 zł ,nie powinno być problemu; może z jakim podstawowym obiektywem. W tym momencie mógłbym zainwestować w lepsze szkła np 50/f1.4 + NIKKOR AF-S 18-200MM G IF-ED VR II - paragon chyba spale przed żoną 8). Na koniec kupił bym D90 - może coś lepszego.
Bardzo proszę o poradę i może podpowiedź co do szkieł.
Dziekuje z góry i WITAM NA FORUM !!!
majestickrk
06-09-2012, 23:15
A może zestaw D90 + Nikkor 18-105? Przyjemny zakres ogniskowej, bardzo uniwersalny, stabilizacja jest, wg. mnie ładnie maluje:) To tak tylko z mojej strony, osoby średnio-zaawansowanej, na pewno odezwą się osoby bardziej obeznane w temacie.:)
Pozdrawiam!
RobertMiernik
06-09-2012, 23:22
Do tego teraz jest za 2888 chyba z tego co na bilbordach widziałem.
cheyenne
06-09-2012, 23:24
Obiektyw 50mm na dx to za wąsko do fotografii albumowej domowej, tu lepsze będzie 35/1.8