PDA

Zobacz pełną wersję : stałki czy N24-70 ?



skito
21-08-2012, 14:45
Witam!
pytanie głównie do osób które już to przerabiały i mogłyby doradzić co wybrać , a mianowicie stałki:N20mm2.8 lub 24mm2.8, N50mm1.4 i N85mm1.4 czy mistrzowski N24-70 ?
wszystko oczywiście z D700 - czy obrazek z tych stałek będzie lepszy i czy w np. w kościele w większości przypadkach będzie można uniknąć lampy? wiem że AF w 24-70 jest szybki a jak jest w tych stałkach ,czy poradzę sobie w zdjęciach podczas tańca ?

Badol
21-08-2012, 14:57
1) zakres stałek nie bardzo pokrywa się z ogniskową zooma :)
2) temat 24-70 vs stałki wałkowany setki razy :D szukać, szukać!

rg2000
21-08-2012, 15:51
To czy obraz będzie lepszy czy gorszy, zależy tylko i wyłącznie od osoby za aparatem. Na początek polecam zoom, ze stałkami dla początkującego moze być problem.

markes1987
21-08-2012, 17:34
z moich osobistych doświadczeń wychodzi na to,że w ostatnim czasie coraz chętniej używam stałek (35/1.8 i 85/1.8 i 180/2.8) aniżeli 24-70.. w sumie to chyba niedługo sprzedam 24-70 na rzecz sigmy 85 1.4 i nikkora 50 1.4 d.. uwielbiam obrazek ze stałek.. miałem kiedyś przykład robiąc nocne zdjęcie burzy nad miastem ze 50/1.8 i ostrość aż mnie zaskoczyła.. coś po kościach czuje,że jeśli nie zamienię 24-70 na jakieś ze 2 stałki (wyżej wymienione) to zamienię na innego zooma 14-24 gdyż bardziej mi sie ta ogniskowa przyda pod krajobraz (lubię szerokie spojrzenie na świat).. Tak jak pisze rg2000.. wszystko zależy od osoby i jej upodobań..

Rossi_PL
22-08-2012, 11:57
Ciężki temat wałkowany na forum od dawna. Tak jak koledzy wyżej już napisali - osobiste preferencje tutaj są najważniejsze, ale też i wiem po sobie - jak tu sprawdzić te "osobiste preferencje" jak się nie ma tego zooma i stałek do porównania na co dzień?;)Ja rozwiązałem ten problem kupując jako pierwszy obiektyw N35 1.8g i miałem go przez dobre pól roku, zamieniłem się z dopłatą na S18-50 bo stwierdziłem, że mogę coś tracić nie mając ani nic szerokiego ani nic citukę dłuższego tylko jedną małą stałeczkę:) Przeszło poł roku później S18-50 sprzedałem na rzecz... N35 1.8g, okazało się, że bardzo przyzwyczaiłem się do pracy ze stałką i postanowiłem rozszerzyć zestaw szklarni, to już bardzo szybko i gładko poleciało, T12-24, N35, N85, N70-300VR;) Trzeba było niestety to wszystko nosić ale czułem się spełniony, że mam szkiełka na każdą okazję i uczyłem się przewidywania zapinania odpowiedniego obiektywu przed akcją:) Potem sprzedałem parę gratów żeby spróbować N17-55, genialny obiektyw, liznąłem przez jakieś 4-5 miesięcy topowego DX'owego zooma Nikkorowskiego, był to bardzo miło spędzony czas:)Ale niestety i tak większość czasu zapinałem N35 - nie potrafię tego wytłumaczyć ale tu chyba się wykształciły właśnie "osobiste preferencje";)Do tego jak porównałem cenę N35 i N17-55... sprzedany. Następnie mały tajfun się zrobił dzieki oglądaniu zdjęć forumowiczów z FX'a i ja wskoczyłem na FX ze szkłami jakie mam w stopce. Nadal obstawiłem wariant przepinaniowo-stałkowy. Czasami mam ochotę na N24-70 ale wiem, że nie jest on mi niezbędny i dlatego odsuwam takie ewentualności przesiadki, tym bardziej, że po sprzedaniu całej mojej szklarni chyba i tak by nie starczyło jeszcze na N24-70 więc sprawa jest oczywista. Dalej lubię stałki, dalej ich używam, dalej tracę jakieś kadry jak za wczasu nie dobiorę odpowiedniego słoiczka przed akcją, ale mimo to jestem zadowolony:)

Pozdrawiam.

PS. Nie, nie używałem genialnego N24-70, ale rozumiem, że dostaję coś na miarę genialnego N17-55 i pozwoliłem sobie użyć go tutaj jako punktu odniesienia, co chyba zbyt wiele nie zmienia:)

MariuszJ
22-08-2012, 12:01
Witam!
pytanie głównie do osób które już to przerabiały i mogłyby doradzić co wybrać , a mianowicie stałki:N20mm2.8 lub 24mm2.8, N50mm1.4 i N85mm1.4 czy mistrzowski N24-70 ?
wszystko oczywiście z D700 - czy obrazek z tych stałek będzie lepszy i czy w np. w kościele w większości przypadkach będzie można uniknąć lampy? wiem że AF w 24-70 jest szybki a jak jest w tych stałkach ,czy poradzę sobie w zdjęciach podczas tańca ?

Mam 24-70 oraz 20 i 50, bo obie są względem niego komplementarne, a nie go zastępują.

Nie tańczę, więc na ostatnie pytanie Ci nie odpowiem. Ślub brałem, ale dawno...

skito
22-08-2012, 13:59
ok. dzięki za Wasze odpowiedzi
a czy robiąc zdjęcia np. dzieciaki w ruchu , w tańcu - stałki dadzą rade ? jest jeszcze różnica między D a G - CO NIE
24-70 da rade na 100% - chodzi mi żeby większość zdjęć była ostra -a nie jak w C...... załamka :(

dareknik
22-08-2012, 19:06
Stałki nie zawsze dają radę w szybkim tańcu lub biegających dzieciach, ale w wolnym tańcu czy bawiących się dzieciach jak najbardziej się sprawdzą. Są raczej stworzone do mniej dynamicznych akcji.
Do reportażu każdego rodzaju, szybkich tańców, biegających szybko dzieci czy tam gdzie nie można się przemieszczać lub są ograniczenia przestrzenne jest N24-70 bo jeśli jego AFS nie da rady to chyba żadne szkło nie da rady.
Mam N24-70 i jak wyżej znajdzie się dla niego robota to go zapinam (ostatnio na urlopie:architekturę i krajobraz, jakieś szybkie zbliżenie motywu. A jak skończyły się tematy do focenia w okolicy to wziąłem stałki i robiłem zdjęcia portretowe żonie i córce na tle czegośtam. Najlepiej mieć ze dwie stałki i tego N24-70.

look
22-08-2012, 19:13
mając "sto lat temu" podobne dylematy wybrałem na początek zooma. Ale optymalnie okazało się, że najlepiej dla mnie mieć jedną puchę z zoomem a drugą ze stałkami i w końcu ta konfiguracja mnie całkowicie zadowala.
A co do pytania co do D a co G, to D to obiektywy ze śrubokrętem i chipem przenoszącym do puszki info o odległości, a G to obiektywy...no właśnie chciałem napisać z wbudowanym silnikiem, bo w większości przypadków tak rzeczywiście jest, ale G to obiektywy bez pierścienia przysłony, czyli takie, gdzie przysłona może być ustawiona jedynie z puszki

karolt
23-08-2012, 07:09
mając "sto lat temu" podobne dylematy wybrałem na początek zooma. Ale optymalnie okazało się, że najlepiej dla mnie mieć jedną puchę z zoomem a drugą ze stałkami i w końcu ta konfiguracja mnie całkowicie zadowala.

Podobnie jak ja, tyle że ja dokupiłem zooma do stałek.
Są sytuacje, gdzie ten zoom po prostu ułatwia pracę i idiotyzmem jest go nie mieć.
Są sytuacje, gdzie stałka jest lepsza, bo mniejsza, lżejsza, i można ustawić przysłonę na mniejszą niż 2.8 z wiadomymi efektami.
I właśnie: jeśli stałka, to raczej jaśniejsza niż 2.8. Chyba że ktoś naprawdę musi ciąć budżet, to oczywiście 20/2.8 czy 24/2.8 to są świetne szkła.
Na początek zestaw 24-70/2.8 + 50/1.4 jest chyba optymalny i nie drenuje kieszeni. Jak 50 to "za wąsko", to można pomyśleć o 28/1.8, a jak "za szeroko", to 85/1.8 i nadal nie drenujesz kieszeni za bardzo.
35/1.8 pomijam celowo, bo mnie on na FF nie zadowala, przykro mi. Wolę 35/2.

skito
23-08-2012, 20:17
-myślę że najlepsza opcja to 24-70 i 85 1.8 - a jak nastąpi przypływ gotówki to jeszcze 14-24 :)

arturax
23-08-2012, 20:27
szkoda trochę że nie ma 17-55/2.8 na FX ;)

chory
23-08-2012, 20:40
24 70 na fx to 17 55 na dx.Jest 17 35. Ale wiem o co Ci chodzi, marzenia...

MariuszJ
23-08-2012, 23:04
szkoda trochę że nie ma 17-55/2.8 na FX ;)
Nie przypominam sobie, żeby komukolwiek udało zrobić się bezkompromisowy zoom x3 o ogniskowych dookoła połowy przekątnej kadru. Były plotki o 16-50/4 w Canonie, do dzisiaj nie ma nic więcej na ten temat.

Marek Bielski
23-08-2012, 23:29
Chcesz mieć szybko i pewnie bez sprawdzania w LCD co pstryk czy ostre to tylko 24-70. Chcesz plastyki i magii to stałki.
Ostatnio kupiłem 85G1.8 na jedno body na drugą puchę 14-24 i przy reportażu niczego nie zamieniam chociaż chwilami brak coś pomiędzy. Rozważ zakup 14-24 zamiast 24-70.

P.R.P.
23-08-2012, 23:40
Może 17-35 2.8 + 85?

karolt
24-08-2012, 08:09
Może 17-35 2.8 + 85?

Właśnie miałem to napisać. 14-24 jest fajny, ale jednak za szeroki, żeby używać go "na stałe" w parze z 85 na przykład.
Używałem go tak, ale podpinałem go pod puszkę DX ("21-36mm" było wtedy).
Na FX to już traci nieco sens, rozglądam się za 17-35 coraz częściej.

skot
28-08-2012, 12:02
Niedźwiedź z naszego forum robił zdjęcia na moim ślubie i weselu, i ogarniał wszystko za pomocą 50/1.4 na jednym korpusie i zoomem 14-24 na drugim. Większość zdjęć, o ile nie wszystkie, na pełnej dziurze.

piotrromanowski
03-09-2012, 19:44
Jak byłem młodszy i bez kasy ( czyli tak jak dziś ) wszystko robiłem 50/1,4 I często były to super zdjęcia. No i ten entuzjazm...

kuuubu
06-09-2012, 17:29
Panowie jak się ma 24-70 do 28 1.8 ? ...chodzi mi głownie o to aby mieć stosunkowy szeroki kąt przy reporterce (z d700) ...chodzi mi głównie o szybkość i celność AF. Podobno 24-70 prawie ze idealny a znów N 28 dużo jaśniejszy...

Toma
07-09-2012, 10:17
Adam Trzcionka sprzedał 28/1.8 tuż po kupnie uznając wyższość najwyższego ;) czyli 24-70, ja również szykuję się do powrotu do 24-70, po epizodzie z 24/2.8D, 20/1.8 oraz 28-75/2.8 stwierdzam, że w gorszych warunkach człowiek zaczyna rozumieć czemu to kosztuje tyle a to tyle, jeśli robisz za kasę i zależy Ci na bezstresowym AF, to tylko 24-70

kuuubu
07-09-2012, 10:57
Dzięki za odp :)

kuuubu
27-09-2012, 21:24
...a i mimo wszystko lepiej kupić 24-70 niż 20 1.8 mimo że to drugie dużo jaśniejsze ? ...chodzi o reporterkę.

MariuszJ
27-09-2012, 21:30
...a i mimo wszystko lepiej kupić 24-70 niż 20 1.8 mimo że to drugie dużo jaśniejsze ? ...chodzi o reporterkę.

24-70 kupujesz nie po to, żeby robić wyłącznie na jego szerokim kącie, a żeby mieć swobodę szybkiego przejścia do portretowego kąta widzenia. Nijak to się ma do zastosowań 20mm stałki.

Możesz od biedy porównywać 20mm z zoomami UWA, ale nie z zoomem standardowym.

gdariusz
28-09-2012, 12:57
Witam.

Czy ktos podpowie czy N24-70mm jest sprzedawany ze stabilizacja obrazu czy bez ?

Czy taki obiektyw wogole potrzebuje stabilizacje ? Bo ponoc to jest klasa w klasie ...

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz.

MariuszJ
28-09-2012, 13:15
Jest sprzedawany bez :)

Stabilizacja nie ma wiele wspólnego z klasą obiektywu. To dodatkowa możliwość, przydatna w wielu sytuacjach.

Nie cierpię bardzo z powodu jej braku w 24-70. Bardzo mi jej brakuje/brakowało w długich obiektywach. W równolegle posiadanym systemie mam stabilizację w ekwiwalencie 75mm, którą sobie cenię. Planuję natomiast dokupić do niego UWA ze stabilizacją - bardzo przydaje się do fotografowania ciemnych wnętrz, bez elementów dynamicznych.

manfred
28-09-2012, 13:23
Witam!
pytanie głównie do osób które już to przerabiały i mogłyby doradzić co wybrać , a mianowicie stałki:N20mm2.8 lub 24mm2.8, N50mm1.4 i N85mm1.4 czy mistrzowski N24-70 ?
wszystko oczywiście z D700 - czy obrazek z tych stałek będzie lepszy i czy w np. w kościele w większości przypadkach będzie można uniknąć lampy? wiem że AF w 24-70 jest szybki a jak jest w tych stałkach ,czy poradzę sobie w zdjęciach podczas tańca ?

Podczas tańca z tych obiektywów 28 1.8, 50 1.4, 85 1.4,70-200 2.8 24-70 2.8 najszybszy jest ten ostatni. Ale obrazek najbardziej podoba mi sie w tej kolejności: 70-200, 85, 50, 28, 24-70

MariuszJ
28-09-2012, 13:32
Ale obrazek najbardziej podoba mi sie w tej kolejności: 70-200, 85, 50, 28, 24-70

Czuję, że już myślisz o 300/2.8 :D

manfred
28-09-2012, 13:39
Chyba ze skreślisz ostatnią cyfrę ;-)

MariuszJ
28-09-2012, 13:45
No właśnie.

Kiedyś czytałem jakiś test zeissowego distagona i bardzo ubawił mnie wpis, że mój nikkor 85 ładniej rozmywa tło. Balcerowicz musi odejść :)