PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia z Sigma 17-50 2.8

KwaK410
17-08-2012, 10:12
Hej

Byłem wczoraj w sklepie w Chorzowie porobić tą Sigmą fotki. Na razie mam D5000. Kilka zdjęć które zrobiłem ale jakoś moim zdaniem tych tutaj
http://pl.pixel-peeper.com/lenses/?lens=13315
nie za bardzo przypominają. Ja tam jestem takim fotoamatorem ale powiedzcie mi czy wszyscy kręcą i wyostrzają zdjęcia na maksa ? No przecież te foty na pixel peeper to nie są chyba prosto z puchy ? Ja też robie w RAW ale nigdy nie wyostrzałem za specjalnie bo wydawało mi się, że mój sprzęt aż takich ostrych zdjęć nie zrobi i tyle. A tu proszę zapiąłem dobrą sigmę i czarów tez nie ma :)

Tutaj link do kilku RAW z wczorajszego pstrykania w sklepie.

http://www.speedyshare.com/cNTpJ/raw.rar

Możecie się wypowiedzieć na ten temat ? Mam zamiar kupić D7000 niedługo. Czy to coś poprawi obrazek przy niskich ISO ? Może ja po prostu nie umiem i tyle :) heheh. A może jednak coś ten obiektyw nie ostrzy za dobrze z moim body i dlatego te zdjęcia takie ?

Bedę wdzięczny za wszystkie komentarze. A może jest ktoś z Gliwic lub okolicy co to by się spotkać chciał i pogadać normalnie.

darkmajin
17-08-2012, 10:30
A widzisz na peeperze jakieś zdjęcia sklepu lub głowicy statywu ? :P

1. ostrość jest ok wg mnie nie wiem czego oczekujesz.. przymykaj obiektyw będzie ostrzej, załaduj go na statyw też zobaczysz różnicę
2. każde zdjęcie na pixel-peeper jest kręcone i wyostrzane ( nie na maxa :P )
3. robienie w rawach nie zapewni Ci ostrego zdjęcia, jak nazwa wskazuje raw to nie obrobiony plik który trzeba samemu obrobić jpg to obrobiony przez puszke RAW
4. ostrość można tak podkręcić że szkła nie poznasz
5. kupowanie d7000 nic Ci nie da chyba że potrzebujesz którejś rzeczy która ta puszka posiada, a d5k nie

KwaK410
17-08-2012, 10:52