Zobacz pełną wersję : [ Reportaż ] Świt w Warszawie
Na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać, jako nowy użytkownik, także cześć wszystkim :)
Postanowiłem przedstawić wam swoje dwie pierwsze prace, wykonane świadomie :) Jako, iż jestem totalnym amatorem w dodatku początkującym proszę o wskazówki, czy też konstruktywną krytykę.
1
https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2012/07/DSC_1283Edit1-1.jpg
źródło (http://i1155.photobucket.com/albums/p550/Grzegorz_Trzoch/DSC_1283-Edit-1.jpg)
2
https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2012/07/DSC_1305Edit-1.jpg
źródło (http://i1155.photobucket.com/albums/p550/Grzegorz_Trzoch/DSC_1305-Edit.jpg)
Czołem!
To żeby zacząć znajomość od miłych spraw, może na początek mała zjebka. :D
Jak sama nazwa działu wskazuje Ludzie - fotografia uliczna, reportaż -- a na zamieszczonych fotografiach? Ludzi niet. Street to nie fotografia ulicy, jak większość myśli -- to ludzie.
Co do samych zdjęć. Widzę, że zacząłeś od razu od skosów… Mógłbyś w kilku słowach napisać dlaczego? Co Twoim zdaniem wnoszą do tych zdjęć, jaki był cel przekrzywienia aparatu?
Oprócz samego skosu -- który jest w zaprezentowanych kadrach dyskusyjny, musisz zadbać o… nazwijmy to -- higienę kadrowania. Zwracać uwagę na szczegóły. Np. na pierwszym zdjęciu z głowy piłkarza wystaje fragment lampy, na drugim zaś, z dachu samochodu też wyziera jakaś latarnia… a nawet dwie. Takie rzeczy rzucają się w oczy, mimo że nie są na pierwszym planie.
Inna rzecz -- obróbka.
Pierwsze zdjęcie. Niebo mocno wyciągnięte z nienaturalnym błękitem, a właściwie granatem przechodzącym w cyjan. Trzeba by poprawić.
Drugie. Trochę takie sepiowate, w każdym razie wołane na ciepło -- podoba mi się… poza -- znów :) -- kolorem nieba. Blur całkiem zbędny, takie zabiegi pachną tanim efekciarstwem -- unikaj, jak ognia. ;)
Dużo zapału i radości z fotografowania Ci życzę, a krytyką nie przejmuj się zbytnio, oglądaj fotografie tych najlepszych i bierz z nich przykład. ;)
Łukasz O.
25-07-2012, 22:37
Czołem!