PDA

Zobacz pełną wersję : udostepnianie zdjec



Slon
12-03-2007, 18:04
mam maly problem. Otoz jestem oficjalnym fotografem klubu sportowego (druzyna koszykowki). Jest to klub drugoligowy, wiec budzet bardzo ograniczony, a dodatkowo sam sie do nich wkrecilem. Z racji tego, ze jestem amatorem, a moje zdjecia pozostawiaja duzo do zyczenia, nie pobieram od nich pieniazkow za ta usluge.
Dalej... Po ostatnim meczu napisal do mnie gosc z druzyny przeciwnej z prosba czy moglby dostac zdjecia z meczu. Skontaktowalem sie z biorem mojego klubu i powiedziano mi, ze zdjecia naleza do klubu i ze moze uzyc tylko 3, czy 4 ktore umiescilem na forum klubowym. Czy to sluszne podejscie? Czy moze po prostu postawic sie im i powiedziec, ze to moje zdjecia i ze ja bede decydowal, kto i gdzie ich uzyje? Ale znowu mam darmowe wejsciowki na wszystkie mecze, dowoz na mecze wyjazdowe i mozliwosc lazenia po calym boisku...
Pomoze ktos, bo jestem w kropce

teh_14m3
12-03-2007, 18:37
Z własnego doświadczenia wiem, żeby nigdy nie wchodzić w układy z władzami klubów sportowych (szczególnie tych mniejszych). Zaściankowość członków zarządu jest gorsza niż obecnie nam panujących w Polsce.

Co do twojej sytuacji, to skoro jestes "oficjalnym fotografem" to raczej masz jakieś zobowiązania wobec klubu. Jeżeli niczego nie podpisywałeś to ze zdjęciami możesz robić co chcesz (IMO), tylko trzeba się liczyć z rozwiązaniem współpracy z klubem...

szympro
12-03-2007, 18:45
Ktos kiedys na forum poruszyl podobny temat. Tyczylo sie to koncertow, na ktore mial darmowe wejsciowki, ale w zamian za to sala na ktorej odbywaly sie koncerty, a wlasciwie jej wlasiciel zyczyli sobie zdjec. Byly one wykorzystywane chyba w reklamach tego klubu/sali z tego co pamietam. Gdy sie postawil, to "zagrozil" mu wlasciciel ze koniec z wejsciowkami. Chyba tak to wygladalo, jesli nic nie przekrecilem. Nie wiem jak sie sprawa skonczyla.