Zobacz pełną wersję : Czy warto kupić obiektyw 16-85mm do Nikona D5000?
D0minika
20-07-2012, 08:33
Hej jako że jestem jeszcze laikiem w fotografowaniu chciałam się zapytać czy warto kupić obiektyw 16-85mm do Nikona D5000 ? A jeśli tak to do jakich zdjęć będzie najlepszy a do jakich się po prostu nie sprawdzi.
krzysztofz24
20-07-2012, 08:50
Warto. Skuteczny dwustopniowy VR, ostry. Metalowy bagnet I ogolnie jest solidnie zbudowany, uszczelniony.
Dzieki 16mm mozna sie pobawic troche dynamiczna perspektywa w kadrze I jak znalazl do krajobrazu.
Sprawdzi sie wlasnie w krajobrazie I jako tzw spacerzoom.
Z racji zmiennego swiatla I ciemnicy, nie bardzo da rade we wnetrzach bez lampy.
Musisz sobie okreslic priorytety co chcesz fotografowac, a potem dobrac do tego szklo:-).
D0minika
20-07-2012, 08:56
Zdecydowanie na zewnątrz, zamki, kościoły itd :)
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pozdr.
krzysztofz24
20-07-2012, 09:15
To jak na zewnatrz, to na pewno da rade:-). Dodam jeszcze ze po kilku latwch uzytkowania w zasadzie tylko na zewnatrz, w przeroznych warunkach. Obiektyw nie zlapal ani jednego pylku do srodka.
pioter m
20-07-2012, 10:36
Uszczelniony? Chyba tylko uszczelką na mocowaniu bagnetowym.
Napewno solidniej wykonany od pozostalych zoomiakow standardowych (nieprofesjonalnych), ale optycznie nie oferuje niczego więcej.
Jest kasa (raczej nadmiar), to można kupic. Jesli nie, to i 18-105 wystarczy, choc nie bedzie az tak szeroko. To jednak jest juz kwestia gustu i/lub upodoban samego fotografującego.
W podobnej kwocie można również kupić Tamrona 17-50 2.8. Ma lepsze, stałe światło kosztem zakresu.
Tamrona 17-50 strasznie ciężko jest dorwać bez FF albo BF. Sam osobiście przeszedłem się po 4 salonach we Wrocławiu i żaden nie był wolny od tej wady.
D0minika
20-07-2012, 12:34
Nie, miałam Sigme 70-300 nie wiem czy to coś "podobnego" do Tamrona ale się nie sprawdził..
Dariusz1985
20-07-2012, 12:36