PDA

Zobacz pełną wersję : Tamron 17-50 vs Nikkor 18-105 vs???

redrum-x
22-05-2012, 15:24
Witam forumowiczów,
W związku z zakupem (mojej pierwszej) lustrzanki (Nikon D80) chciałbym poprosić o porady przy doborze optymalnego szkła(szkieł?).
Jestem praktycznie początkujący(wcześniej miałem hybrydę Fuji s6500) w dziedzinie fotografii. Na ten moment nie wiem czy w przyszłości będę chciał zająć się (amatorsko) konkretną działką fotografii czy pozostanę przy fotografii "turystycznej" i rodzinnej "okazjonalnej. W związku z tym chciałbym poprosić o porady przy doborze szkieł na początek(a może i na koniec;)) mojej przygody z fotografią.
Konkretnie.
Poczytałem na forum o obiektywach i narodził się totalny mętlik w głowie. Wyselekcjonowałem moje przemyślenia w trzy warianty, które poniżej postaram się przedstawić. Dodam, że całkowity budżet na szkła to 1200zł. Celuję raczej w używane. Oto moje propozycje:
1. Tamron 17-50 2.8, wersja bez stabilizacji. Naczytałem się o plusach i minusach. Obiektyw wykorzystałby mój cały budżet, pasowałby to turystycznych i okazjonalnych zastosowań(jasny i uniwersalny pod wzgledem ogniskowych) i wiem ,że jeżeli trafi się w egzemplarz to będzie z niego pociecha. Można się jednak spotkać z wieloma opiniami na temat awaryjności, rozmydalania poszczegolnych czesci kadru czy najczesciej-nietrafiania AF. Co sądzicie o tym obiektywie stawiając się w mojej sytuacji ? Dodam, że średnio(zresztą jak każdy) mam ochotę na wizyty w serwisie czy wysyłanie obiektywu na kalibrację...Znalazłem jeszcze alternatywę w postaci Sigmy 18-50 2.8. Niestety niewiele o niej wiem.

2. Nikkor 18-105 + stałka z dobrym światłem(albo portretowa 50ka 1.8 albo 35 1.8)
18-105 to pewne szkło KITowe(opinie...) o niezlych parametrach w stosunku jakość/cena. 50ka dobrze rysuje od 2.2 ale wiadomo- przy DX bardzo wąski kąt. 35 podobnie ale już bardziej uniwersalna...tylko czy przy zakupie 18-105 jest sens dokupowania 35mm?

3. Wariant "EKO". Nikkor 18-70 +stałka 50 lub 35(1.8)