PDA

Zobacz pełną wersję : Obsluga lampy blyskowej SB-26 jestem w tym laikiem



szakal.aw
16-05-2012, 13:53
witam, wreszcie kupilem sobie lampe blyskowa padlo na Nikona SB-26.
jak lampa dotarla to stwierdzilem ze sporo przeplacilem bo 390zl z zlamana stopka bez zadnego okablowania futeralu dyfuzora itp.. ale co bylo to bylo..

poniewaz do tej pory nie posiadalem a jestem amatorem w fotografii za bardzo nie wiem jak co do czego i licze na wasza pomoc bo juz sporo czytalem w necie ale nadal nie za bardzo wiem co do czego.

1-co daje zmiana ISO i F w LB bo po zmianie tych wartosci roznicy nie widze. jak ustawiac te wartosci i do czego?
2-co daje modus A i TTL na ktorym powinno sie pracowac? i jak synchronizowac Aparat?
3-na jakich ustawieniach aparatu a posiadam D-200 i blysku mozna robic normalne zdjecia?

macie jakies inne cenne rady co do ustawien?

wykorzystanie LB jest mi jasne co jak odbiac itd.. tylko nie wiem jak zabrac sie za ustawienia po ktorych efektow nie widze.. zwlaszcza ISO i F

R
16-05-2012, 14:13
sb-26 z d200 bedzie pracowala tylko w manualu lub automatyce lampy. nie bedzie ttl. ta lampa nie jest kompatybilna w pelni z dslr.

JacekCz
16-05-2012, 22:01
poniewaz do tej pory nie posiadalem a jestem amatorem w fotografii za bardzo nie wiem jak co do czego
...
macie jakies inne cenne rady co do ustawien?



Powiedz, skąd pomysł, będąc laikiem kupić do cyfry AKURAT taką lampę? Chcesz może jakimś doradcom dać w dziób?


sb-26 z d200 bedzie pracowala tylko w manualu lub automatyce lampy. nie bedzie ttl. ta lampa nie jest kompatybilna w pelni z dslr.

Powiedziałbym że jest mniej więcej tak samo kompatybilna z nikonem cyfrowym *), jak z canonem, czy Panasonikiem Lumix a pewnie i zenitem XP (tzn też da błysk).

*) z małą, ale naprawdę małą gwiazdką, dział prawny mi doradził.

szakal.aw
17-05-2012, 17:13
wlasnie dlatego was pytam czyli z ustawieniami nici.. poprostu bedzie blyskac i jedyne co moge zrobic to zoomowac i to tyle. tak?