PDA

Zobacz pełną wersję : Co kupić do portretów do ~2000

Wojtasss
12-05-2012, 19:30
Witam! Mam do wydania około 2000zł na szkło lub szkła. Posiadam obiektywy 18-105mm oraz 50mm 1.8 od Nikona. Zastanawiam się nad kupnem Tamrona 17-20 2.8 VC lub Nikkora 85 1.8. Które szkło będzie lepsze do portretów? Tamron oczywiście jest bardziej uniwersalny a Nikkor chyba da lepszą jakość zdjęć. Ew. alternatywą byłaby 35mm plus coś jeszcze (kasy zostałoby sporo). Co Wy na to?
A puszka to D90.
Zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w temacie...

LordRamzes
12-05-2012, 19:39
Witam! Mam do wydania około 2000zł na szkło lub szkła. Posiadam obiektywy 18-105mm oraz 50mm 1.8 od Nikona. Zastanawiam się nad kupnem Tamrona 17-20 2.8 VC lub Nikkora 85 1.8. Które szkło będzie lepsze do portretów? Tamron oczywiście jest bardziej uniwersalny a Nikkor chyba da lepszą jakość zdjęć. Ew. alternatywą byłaby 35mm plus coś jeszcze (kasy zostałoby sporo). Co Wy na to?
A puszka to D90.
Zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w temacie...

portret??? odpowiedź tylko 85 żadnych 50, 35

pastwisko
12-05-2012, 20:02

A to z jakiej paki że tak zapytam? Portret to nie tylko wycinek od ramion w górę z rozmazianym do granic możliwosci tłem. Dobre portrety mozna robić wiekszoscią ogniskowych, tyle ze tele to najprostsza robota bo połowę odwala bohen w tle.

Jaka ogniskowa powienies zadecydowac sam - przejzyj swoje zdecia robione zoomem i zobacz na jakiej ogniskowej najczesciej robiłeś zdjecia portretowe.

Wojtasss
12-05-2012, 20:04
No to jeszcze jedna herezja ;) Nikon 85 3.5 VR micro jest w podonej cenie. Czy też nada się do portretów? Dodatkowo ma stabilizacje no i makro.

pastwisko
12-05-2012, 20:42
A ty w ogóle chcesz kupić szkło do czegoś konkretnie, czy masz po prostu syndrom cisnienia na nowy obiektyw? ;)

LordRamzes
12-05-2012, 21:12