PDA

Zobacz pełną wersję : Moje porównanie 50-tek

pedro
07-05-2012, 12:43
W weekend wreszcie znalazłem chwilę, żeby porównać posiadane przeze mnie 50-tki, więc może kogoś zainteresują rezultaty.
Test nie ma na celu udowodnienia czegokolwiek, po prostu może komuś się to przyda w rozważaniach :) Z góry przepraszam za niedociągnięcia oraz plenerowe warunki testu, nie mam kompletnie doświadczenia w tego typu sprawach.

Poniżej testowane obiektywy:

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img217.imageshack.us/img217/4210/zawodnicy1of1.jpg)

Od lewej:
Helios 81N 50/2.0
Carl Zeiss Planar 50/1.4 T* ZF
Nikkor 50/1.2 AI-S
Voigtländer Nokton 58/1.4 SL II
Nikkor 50/1.4G
Sigma 50/1.4 HSM

Poniżej całe kadry z D700, jedynie zmniejszone w PSie, bez żadnego wyostrzania ani ingerencji w kolory.
Wyostrzanie w puszce na 0, WB auto, tryb A, pomiar światła i ostrości (w Sigmie i Nikonie 50/1.4G) punktowy na konewkę - ślimaka :)

Na początek f1.4 (bez Heliosa)

źródło (http://img96.imageshack.us/img96/8993/sklad14.jpg)

Teraz nieco przymykamy do f2.0

źródło (http://img190.imageshack.us/img190/763/sklad20.jpg)

Pora na wycinki z centrum kadru, crop 100%.

f1.4:

źródło (http://img846.imageshack.us/img846/5387/cropy14.jpg)

f2.0:

źródło (http://img843.imageshack.us/img843/7867/cropy20.jpg)

Pytania i sugestie mile widziane.

badtorro
07-05-2012, 16:27
Nareszcie skończy sie gadanie o mitycznej ostrości i bokehu z Sigmy. Coma FTW :)

Ciekawe porównanie, dzięki.

bogdi64
07-05-2012, 16:55
ALE PIĘKNA KOLEKCJA SZKIEŁ !!! - szkoda, że jakaś "budżetówka" 50/1,8af nie trafiła w to zacne grono, dla mnie "błędem" porównania jest użycie AWB i automatyki czasu - gdyby parametry zostały zablokowane na stałe dla wszystkich szkieł dodatkowo zobaczyli byśmy kolorystykę danego obiektywu i faktyczne różnice w ich jasności, teraz jest pogląd na ostrość i aberację - widać duże różnice pomiędzy optyką

mOSAd
07-05-2012, 17:38
Bardzo ładny teścik!