Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : szybka pomoc statyw Benro A-069 M8

mymy
04-05-2012, 21:42
statyw ma 142 cm długości przy maksymalnym rozłożeniu, ja mam 169 cm wzrostu, powiedzcie mi proszę, kto używa ten statyw, czy nie będzie on dla mnie za niski? Ile Wy macie wzrostu przy tym statywie? Dojdzie jeszcze głowica prawda?
Dodam że jestem amatorem i nie będę statywu często używać, głównie plener, i tu pytanie: czy mocno statyw straci na stabilności przy maksymalnym rozłożeniu rurki centralnej (zapomniałem fachowa nazwę)?

Tu znalazłem najlepszą ofertę cenową: http://fotozakupy.pl/oferta/produkt,9868s

Czy będzie do tego statywu pasować głowica np. z Manfrotto?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc,
Pozdrawiam, Michał

/D90 + 18-105 + 70-300

markB
05-05-2012, 01:20
Mam 15 cm więcej, a statyw o wysokości 146 cm + głowica (11 cm) + aparat (ca 12 cm do wizjera) idealnie pasuje, bo od wzrostu trzeba odjąć czaszkę powyżej oczu.
Do statywu będzie pasować każda głowica z standardowym gwintem 3/8 cala. Statyw z linka jest już z głowicą BH-00. I niestety jego wysokość jest liczona razem z głowicą (lub wysuniętą całkowicie kolumną centralną, nie wiem jak to podaje Benro). Normalna wysokość tego statywu to 122 cm: http://www.benro-statywy.pl/?/produkty/detale/48
Ponadto statyw który wybrałeś nie jest siłaczem, przede wszystkim z uwagi na to, że składa się z 5 sekcji. Taka ilość sekcji powoduje wiotkość statywu i jego niewielką stabilność. Za podobną cenę dostaniesz bardziej stabilny statyw cztero- (jeśli chcesz mieć go w miarę krótkiego po złożeniu) lub trójsekcyjny (jeżeli nie zależy tobie na krótkim statywie w stanie złożonym). Tak więc, biorąc pod uwagę małą wysokość i niewielki udźwig statywu, wybierz raczej coś innego.

adolfik9501
06-05-2012, 10:04
Dodam tylko, że dobrze jest by statyw + aparat "pasował do wzrostu" rozłożony na maksa, ale bez wysuwania kolumny centralnej, ponieważ właśnie na niej najbardziej się zyskuje na niestabilności.

kolarz
06-05-2012, 15:52